fbpx
Ιερολαγονίτιδα: Ασκήσεις θεραπείας

Ιερολαγονίτιδα: Ασκήσεις θεραπείας

Η ιερολαγονίτιδα είναι ένα αυτοάνοσο που προκαλεί πόνο στις αρθρώσεις, ο οποίος προέρχεται από την ύπαρξη φλεγμονής. Η ιερολαγόνιος συνδέει το ιερό οστό με την πύελο σε κάθε πλευρά του κατώτερου τμήματος της σπονδυλικής στήλης.

Ιερολαγονίτιδα: Αίτια

Η φλεγμονή ενδέχεται να έχει δημιουργηθεί λόγω της συνένωσης των εμπλεκόμενων οστών με την πάροδο των χρόνων. Άλλοι λόγοι είναι η αρθρίτιδα, η εγκυμοσύνη ή κάποιος άλλος τραυματισμός.

Ιερολαγονίτιδα: Συμπτώματα

  • Αστάθεια
  • Αδυναμία
  • Μούδιασμα
  • Δυσκαμψία
  • Ήπιος ή οξύς πόνος στην πλάτη
  • Πόνος στους γοφούς, τους γλουτούς ή τη βουβωνική χώρα

Η λειτουργικότητα του ασθενούς στην καθημερινή του ζωή είναι μειωμένη και επομένως επηρεάζεται αρνητικά η ποιότητα ζωής του.

Ιερολαγονίτιδα: Διάγνωση 

Η διάγνωση των προβλημάτων στην ιερολαγονίτιδα δεν είναι εύκολη. Συνήθως τα προβλήματα στις αρθρώσεις δεν εντοπίζονται από ακτινογραφία, μαγνητική ή αξονική τομογραφία. Επιπλέον, τα συμπτώματα που παρουσιάζονται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι παρόμοια με συμπτώματα άλλων παθήσεων, όπως ισχιαλγία, διόγκωση δίσκου ή αρθρίτιδα ισχίου, οπότε η διάγνωση γίνεται συνήθως μέσω εξέτασης. Σε αυτή την εξέταση ο φυσικοθεραπευτής θα προσπαθήσει να καθορίσει ποια είναι η αιτία που ο ασθενής αισθάνεται πόνο κατά την κίνηση.

Για παράδειγμα, μια φυσική εξέταση μπορεί να αποτελείται από τα ακόλουθα:

  1. Patrick’s Test
  2. Yeoman’s Test
  3. Gaenslen’s Test
  4. Forward Flexion Test
  5. Sacroiliac Joints Asymmetry 

Ιερολαγονίτιδα: Θεραπεία

Η θεραπεία γίνεται συνήθως δίχως χειρουργείο και γενικά εστιάζεται στην αντιμετώπιση της φλεγμονής που έχει δημιουργηθεί στις αρθρώσεις. Η μη χειρουργική αντιμετώπιση περιλαμβάνει:

  • Πάγο
  • Μαλάξεις
  • Θερμότητα
  • Ξεκούραση
  • Βελονισμό
  • Αποκατάσταση με εξειδικευμένες ασκήσεις

Ιερολαγονίτιδα: Ασκήσεις 

  • Γόνατο στο στήθος

Το τέντωμα από το γόνατο στο στήθος βοηθά στην επιμήκυνση των μυών στο ισχίο. Εάν έχετε πρόβλημα να φτάσετε στο γόνατό σας, μπορείτε να αγκιστρώσετε μια ζώνη πίσω από αυτό.

  • Διπλό τέντωμα γονάτων

Το διπλό τέντωμα από το γόνατο στο στήθος μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου των αρθρώσεων, μειώνοντας τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης και στους γοφούς. Μπορείτε πάλι να αγκιστρώσετε μια ζώνη πίσω από το γόνατό σας.

  • Περιστρεφόμενο τέντωμα κορμού

Οι περιστροφές του κορμού βοηθούν στο τέντωμα των μυών που βρίσκονται στις πλευρές του πυρήνα. Όταν εκτελείτε αυτό το τέντωμα, περιστρέψτε μόνο μέχρι εκεί που μπορείτε άνετα. Σταματήστε αμέσως αν σας πονέσει το κάτω μέρος της πλάτης σας.

Δείτε το βίντεο:

Διαβάστε περισσότερα:

 

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.