Την επέκταση της τηλεφωνικής γραμμής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306 ανακοίνωσε σήμερα η υφυπουργός Yγείας, αρμόδια για θέματα ψυχικής υγείας, Ζωή Ράπτη κατά την ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα.

Η απαραίτητη ενίσχυση του προσωπικού ολοκληρώθηκε και η γραμμή 10306 λειτουργεί πλέον σε 24ωρη βάση. «Είναι ένας δωρεάν δίαυλος επικοινωνίας που ενημερώνει ανώνυμα και εμπιστευτικά τους πολίτες που αναζητούν ψυχολογική και κοινωνική αλλά και συμβουλευτική υποστήριξη ενώ στελεχώνεται από καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες ψυχικής υγείας», ανέφερε η κ. Ράπτη.

Σε ενίσχυση της ελπίδας και του αισθήματος ασφάλειας, μείωση του φόβου και του άγχους αλλα και του αισθήματος απομόνωσης λόγω της πανδημίας, μπορεί να συμβάλλει η επικοινωνία με τους ειδικούς.  Ταυτόχρονα, όπως είπε, μπορεί να πραγματοποιούνται παραπομπές σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ψυχικής υγείας μετά την αρχική διαχείριση των σχετικών κλήσεων.

Ψυχοκοινωνική στήριξη για όλους

Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το 10306 για παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά και όλο το 24ωρο καθώς η υπηρεσία εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 50 ψυχολόγους σε 4 βάρδιες, οι οποίες βάσει των αναγκών θα αυξηθούν φτάνοντας κατά μέσο όρο τους 70 ψυχολόγους ημερησίως. Επίσης οι πολίτες μπορούν να καλούν για ψυχολογική στήριξη παιδιών και εφήβων καθημερινά. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής.

Στήριξη μπορούν να παίρνουν οι πολίτες καθημερινά και για κοινωνικά θέματα από τις 9 π.μ. έως τις 9μ.μ. καθώς τα ερωτήματα αυτά συνδέονται κυρίως με τις υπηρεσίες πρόνοιας που δεν έχουν επείγοντα χαρακτήρα.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα, είπε η κ. Ράπτη, με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος η γραμμή θα ενισχυθεί σημαντικά με την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων για την διευκόλυνση των πολιτών.

Την πρωτοβουλία για την λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής είχε το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΠΑ με την πρώτη ψυχιατρική κλινική της ιατρικής σχολής του η οποία έχει και την επιστημονική ευθύνη της γραμμής.

 

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ