fbpx
Σε ποια χώρα οι γυναίκες έχουν την μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση;

Σε ποια χώρα οι γυναίκες έχουν την μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση;

Ερευνητές μελέτησαν τα γενικά επίπεδα αυτοπεποίθησης σε γυναίκες από 11 διαφορετικές χώρες. Τα αποτελέσματα της μελέτης, που παρουσιάστηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, προκάλεσαν έκπληξη.

Μια μεγάλης κλίμακας μελέτη, με θέμα «Η αυτοπεποίθηση των γυναικών», διάρκειας τριών ετών, περιλαμβάνει συνεντεύξεις από περισσότερες από 11.000 γυναίκες, για να κατανοηθεί το πολύπλευρο φαινόμενο της αυτοπεποίθησης. Η έκθεση κινητοποίησε 75 άτομα, ειδικούς, επιστήμονες και επιτυχημένες γυναίκες, για να μελετήσουν το θέμα σε 11 χώρες.

«Γιατί είναι σημαντική η αυτοπεποίθηση στις γυναίκες; Επειδή όσο πιο σίγουρη είναι μια γυναίκα, τόσο πιο εύκολο είναι να ενεργήσει. Η αυτοπεποίθηση δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες να μιλούν, να γράφουν, να εισέρχονται στην πολιτική, να ξεκινήσουν μια επιχείρηση. Η έλλειψη αυτοπεποίθησης μπορεί να τις εμποδίσει να αναπτυχθούν όχι μόνο σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και στην κοινωνική τους συνεισφορά. Και αυτό είναι πρόβλημα για όλους, γιατί όταν οι γυναίκες ευημερούν, οι κοινωνίες ευημερούν», επισημαίνει η μελέτη στην εισαγωγή της. Οι συγγραφείς διευκρινίζουν ότι υπάρχουν 14 διαφορετικές πηγές αυτοπεποίθησης, όπως η διαίσθηση, η ανθεκτικότητα, η εξιδανίκευση, η αλληλεγγύη, η νοημοσύνη κ.ά.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της μελέτης

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η αυτοπεποίθηση των γυναικών είναι υψηλότερη στο Μεξικό. Στη συνέχεια έρχονται η Κίνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ρωσία, η Γερμανία, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, το Χονγκ Κονγκ, η Κορέα και στην τελευταία θέση η Ιαπωνία.

«Ένα βασικό μάθημα είναι ότι η αυτοπεποίθηση δεν είναι ένα προσωπικό ζήτημα ή ατομικό προνόμιο. Η απόκτησή της γίνεται συλλογικά, κοινωνικά και πολιτισμικά. Και η χώρα από την οποία προέρχεστε επηρεάζει την αυτοπεποίθηση, που εξυπηρετεί πάντα τον ίδιο σκοπό: τη διευκόλυνση της κοινωνικής αφομοίωσης», αναφέρει η έρευνα. Η κατάταξη βασίζεται σε έναν «δείκτη αυτοπεποίθησης» για κάθε χώρα, που σχεδιάστηκε για να δημιουργήσει μια σύγκριση εμπειρίας μεταξύ γυναικών από διαφορετικούς πολιτισμούς.

Κατάταξη της αυτοπεποίθησης των γυναικών σε όλο τον κόσμο
  1. Μεξικό – 7,7
  2. Κίνα – 7,1
  3. Ηνωμένες Πολιτείες – 6,7
  4. Ρωσία – 6,6
  5. Γερμανία – 6,5
  6. Αυστραλία – 6,3
  7. Μεγάλη Βρετανία – 6,1
  8. Γαλλία – 6,1
  9. Χονγκ Κονγκ – 5,9
  10. Κορέα – 5,7
  11. Ιαπωνία – 4,9

Νοημοσύνη, αλληλεγγύη, ρουτίνα

Γιατί όμως το Μεξικό παίρνει το προβάδισμα στην κατάταξη; «Οι γυναίκες του Μεξικού δεν αποθαρρύνονται ακόμη και όταν βιώνουν αδικία. Συμμετέχουν σε γυναικεία δίκτυα και ομάδες υποστήριξης, βρίσκουν δύναμη στη μόρφωση και στην αλληλεγγύη μεταξύ τους», αποκαλύπτει η μελέτη. Πράγματι, τρεις πηγές γυναικείας εμπιστοσύνης κυριαρχούν σε αυτή τη χώρα: η νοημοσύνη (μόρφωση και κατάρτιση), η αλληλεγγύη (η εκτίμηση και η υποστήριξη από άλλους ανθρώπους) και η ρουτίνα.

Αντίθετα, η ανθεκτικότητα (αποδοχή της μοίρας) είναι αυτή που θέτει σε κίνδυνο την πρόσβαση των γυναικών του Μεξικού σε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, «αυτή η παράμετρος είναι σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα στις νεότερες γυναίκες, σε γυναίκες χωρίς παιδιά ή σε γυναίκες μόνες με ένα παιδί. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στην κοινωνική πίεση που βιώνουν οι νέες γυναίκες του Μεξικού, που αναγκάζονται να παντρευτούν και να ξεκινήσουν μια οικογένεια».

γυναίκα στα κόκκινα

Γιατί η «φεμινιστική» Γαλλία είναι στην 8η θέση;

Ο Μάης του 1968 σηματοδότησε τη γέννηση του σύγχρονου γαλλικού φεμινιστικού κινήματος. Δύο από τις πρωταγωνίστριες του τότε κινήματος, η Άνε Ζαλένσκι και η Σιμόν ντε Ιφ, μίλησαν στη Σουζάνε Κράουζε, ανταποκρίτρια της «Deutsche Welle». Τότε οι γυναίκες, με πρωτοπόρες τις φοιτήτριες, διεκδικούσαν την ισοτιμία τους όπως ακριβώς τη διακήρυξε η Σιμόν ντε Μποβουάρ στο μανιφέστο του νέου γυναικείου κινήματος «Το Δεύτερο Φύλο» (1949).

«Επηρεασμένες από ισχυρές φεμινιστικές φιγούρες, οι Γαλλίδες θεωρούνται ελεύθερες, με αυτοπεποίθηση και άνεση να μιλούν δημόσια. Αλλά αποδεικνύεται ότι αμφισβητούν την πορεία της ζωής τους», αναφέρει η έρευνα. Οι Γαλλίδες ξεχωρίζουν χάρη σε τρία πλεονεκτήματα: αλληλεγγύη, ατομική ταυτότητα και διαίσθηση (ακολουθούν το ένστικτο για τη λήψη αποφάσεων). Ωστόσο, η αυτοπεποίθησή τους υπονομεύεται από το γεγονός ότι δεν επιδεικνύουν την ικανότητα να έχουν θετική προοπτική στη ζωή ή να την εξιδανικεύουν στις δύσκολες καταστάσεις.

Ο τομέας όπου συνήθως οι γυναίκες στερούνται αυτοπεποίθησης είναι η εργασία. «Σε μια κοινωνία όπου εκτιμώνται τα διπλώματα, η εύρεση της σωστής εργασίας είναι τόσο σημαντική, που μπορεί να φέρει απογοήτευση. Ακόμη και όταν οι γυναίκες αποκτήσουν μια κατάλληλη επαγγελματική θέση, αισθάνονται ότι δεν είναι η σωστή. Είτε επειδή δεν είναι τόσο ικανοποιητική όσο θα έπρεπε είτε επειδή δεν αντικατοπτρίζει τη σκληρή δουλειά τους», καταλήγουν οι συγγραφείς.

Οι κινητήριες δυνάμεις είναι πηγές που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση των γυναικών. Όταν μια γυναίκα αναγνωρίζει ότι μια πηγή είναι το κλειδί για την αυτοπεποίθησή της, τότε η πηγή αυτή γίνεται ισχυρός οδηγός. Όταν μια πηγή αυτοπεποίθησης γίνεται οδηγός, βελτιώνεται δραστικά η αυτοπεποίθηση. Η αλληλεγγύη, οι ομάδες υποστήριξης, η ρουτίνα, η διαίσθηση, οι κοινοί στόχοι είναι οι πλέον ισχυρές κινητήριες δυνάμεις.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.