Καθημερινές συνήθειες που οδηγούν στη δυσλειτουργία πυελικού εδάφους

Καθημερινές συνήθειες που οδηγούν στη δυσλειτουργία πυελικού εδάφους

Oι συνήθειες μας στην τουαλέτα είναι ένα θέμα για το οποίο οι περισσότεροι δε νιώθουμε άνετα να συζητούμε, αλλά ωστόσο είναι εξαιρετικά σημαντικό.

Είτε το πιστεύετε είτε όχι- οι συνήθειες και η «συμπεριφορά» στην τουαλέτα μπορεί συχνά να οδηγήσει σε δυσλειτουργίες του πυελικού εδάφους, όπως ακράτεια ούρων ή κοπράνων, πρόπτωση πυελικών οργάνων, πυελικό άλγος, καθώς και μείωση δύναμης, αντοχής και συνέργιας των μυών του πυελικού εδάφους.

Πέντε συνήθειες που μπορεί να οδηγήσουν σε δυσλειτουργία.

1. Καθυστερείτε πάρα πολύ να πάτε στην τουαλέτα

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όλοι έχουμε κάνει αυτό το λάθος. Είμαστε πολυάσχολοι κατά τη διάρκεια της ημέρας και πολλές φορές συνειδητοποιούμε ότι έχουν περάσει ώρες και δεν έχουμε πάει στην τουαλέτα! Όταν αυτό συμβαίνει περιστασιακά, δεν πειράζει. Όμως, όταν συμβαίνει συχνά, τότε η ουροδόχος κύστη διατείνεται, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συγκρατήσει περισσότερα ούρα. Αυτή η υπερβολική διάταση οδηγεί στη λεγόμενη «άτονη ουροδόχο κύστη», δηλαδή μία ουροδόχο κύστη όπου υπάρχει απουσία τόνου (δε συσπάται). Αυτό έχει επιπτώσεις στην ικανότητα αποθήκευσης και αποβολής ούρων, και πολύ περισσότερο στην κατάσταση του πυελικού εδάφους.

Αλλάξτε συνήθειες

Εάν, λοιπόν, αμελείτε ή καθυστερείτε πολύ να πάτε στην τουαλέτα, ξεκινήστε από σήμερα μία συνειδητή προσπάθεια να μην το κάνετε. Μία φυσιολογική συχνότητα εκκένωσης ούρων είναι κάθε δύο (2) με τέσσερις (4) ώρες. Παρεμπιπτόντως, γνωρίζατε ότι οι κινηματογραφικές ταινίες είναι προγραμματισμένες να διαρκούν περίπου δύο ώρες, έτσι ώστε οι περισσότεροι θεατές να μπορούν να παρακολουθήσουν όλη την ταινία χωρίς να χρειασθεί να πάνε στην τουαλέτα;

2. «Κάθεστε στον αέρα» πάνω από το κάθισμα της τουαλέτας

Πολλοί άνθρωποι σιχαίνονται να χρησιμοποιούν τις δημόσιες τουαλέτες, κι έτσι αναγκαστικά στέκονται πάνω από το κάθισμα της τουαλέτας αντί να κάθονται πάνω σε αυτό. Φαίνεται λογικό, αλλά η αλήθεια είναι ότι όταν στεκόμαστε έτσι πάνω από τη λεκάνη ή κάνουμε βαθύ κάθισμα πατώντας με τις φτέρνες πάνω στη λεκάνη, τότε πιέζουμε έντονα και ζορίζουμε το πυελικό έδαφος. Όταν πηγαίνουμε στην τουαλέτα, το πυελικό έδαφος θα πρέπει να είναι χαλαρό. Όταν στηριζόμαστε στον αέρα, δεν επιτρέπουμε στους μυς του πυελικού εδάφους να χαλαρώσουν επαρκώς, και αυτό οδηγεί σε μία σειρά από αντισταθμιστικές κινήσεις. Πολλοί μύες αναγκαστικά πρέπει να ενεργοποιηθούν για να στηριχτείτε στον αέρα και να μη χάσετε την ισορροπία σας.

Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις

Όταν, όμως, οι μύες του πυελικού εδάφους δεν είναι χαλαροί, τότε η ουροδόχος κύστη και το παχύ έντερο δεν αδειάζουν πλήρως. Ως αποτέλεσμα, έχουμε ένα αποδυναμωμένο πυελικό έδαφος και μία σειρά από άλλα προβλήματα, όπως λοιμώξεις, επιτακτική ούρηση, ακράτεια και/ ή πρόπτωση.

Εάν συγκαταλέγεστε σε αυτούς που σιχαίνονται να πηγαίνουν σε δημόσιες τουαλέτες, μπορείτε να χρησιμοποιείτε προστατευτικά καλύμματα μίας χρήσης στη λεκάνη ή να φτιάχνετε το δικό σας κάλυμμα από χαρτί υγείας.

3. Ασκείτε πολύ έντονη πίεση προς τα κάτω για να ξεκινήσει ή να σταματήσει η ροή των ούρων ή η αφόδευση

Εδώ πρόκειται για κάτι απλό. Όταν ζορίζεστε για να ξεκινήσει ή να τελειώσει η ροή των ούρων ή η εκκένωση των κοπράνων, στην ουσία πιέζετε προς τα κάτω το πυελικό έδαφος. Αυτό μπορεί να προκαλέσει διάταση και καταπόνηση των μυών, με περαιτέρω αποδυνάμωσή τους. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που η δημόσια τουαλέτα (στην Αγγλική γλώσσα) ονομάζεται «restroom», που σημαίνει αυτολεξεί «δωμάτιο χαλάρωσης».

Μη βιάζεστε! Πάρτε το χρόνο σας, ώστε να μη χρειασθεί να ασκήσετε έντονη πίεση. Και σε περίπτωση που υποφέρετε από χρόνια δυσκοιλιότητα, μπορείτε να εφαρμόσετε αποτελεσματικές στρατηγικές στη διατροφή σας και/η στη χρήση ενός καλύτερο συστήματος τουαλέτας, όπως ένα ειδικά σχεδιασμένο σκαμπό.

4. Δεν «αφιερώνετε» αρκετό χρόνο για την εκκένωση της ουροδόχου κύστης

Αυτό το λάθος είναι κατά πολύ παρόμοιο με τα δύο προηγούμενα, όσον αφορά στο πώς επηρεάζεται το πυελικό έδαφος. Να θυμάστε ότι υπάρχει λόγος που η τουαλέτα ονομάζεται «restroom», δηλαδή «δωμάτιο χαλάρωσης», κι εάν δεν δώσετε αρκετό χρόνο στην ουροδόχο κύστη για να αδειάσει, θα έρθετε αντιμέτωποι με ενδεχόμενα προβλήματα, όπως λοιμώξεις, έπειξη προς ούρηση, ακράτεια και πρόπτωση. Επομένως, πάρτε το χρόνο σας στην τουαλέτα. Μη βιάζεστε όταν ουρείτε ή ενεργείστε, και σε περίπτωση που δυσκολεύεστε και χρειάζεται να καταβάλετε ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια για να αδειάσετε τελείως την ουροδόχο κύστη, τότε απευθυνθείτε στον ειδικό για προβλήματα της πυέλου, ο οποίος θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και πώς θα το αλλάξετε!

5. Επισκέπτεστε την τουαλέτα «προληπτικά» / «για καλό και για κακό»

Αυτή είναι πιθανό η μεγαλύτερη αποκάλυψη! Γιατί; Γιατί το κάνουμε αυτό συνέχεια! Στην πραγματικότητα, ποτέ δεν σκεφτόμαστε πώς μπορεί να επηρεάσει το πυελικό έδαφος και τη γενική κατάσταση υγείας, αλλά η αλήθεια είναι ότι την επηρεάζει πραγματικά!

Ουσιαστικά, μιλάμε για όταν πηγαίνει κάποιος στην τουαλέτα προτού να είναι πραγματική ανάγκη, για παράδειγμα πριν να ξεκινήσουμε ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο ή μία πεζοπορία ή προτού φύγουμε από το σπίτι απλά και μόνο για να νιώσουμε «ασφαλείς» για την ενδεχόμενη περίπτωση μήπως και μας έρθει η ανάγκη να πάμε αργότερα. Ο λόγος για τον οποίον πρέπει αυτή η συνήθεια να αλλάξει είναι ότι ενθαρρύνει την ουροδόχο κύστη σας να συγκρατεί μόνο μικρές ποσότητες ούρων. Κατά συνέπεια, όσο συνεχίζετε να πηγαίνετε «για καλό και για κακό» στην τουαλέτα, τόσο περισσότερο θα νιώθετε έπειξη προς ούρηση ακόμα και όταν η κύστη σας περιέχει μόνο μικρή ποσότητα ούρων. Για να αποφευχθεί αυτό, αλλάξτε συνήθειες και απλά περιμένετε να πάτε στην τουαλέτα μόνο όταν πραγματικά το έχετε ανάγκη!

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.