fbpx
Η διατροφή που μειώνει τον κίνδυνο για Alzheimer 

Η διατροφή που μειώνει τον κίνδυνο για Alzheimer 

Μία διατροφή πλούσια σε λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και ψάρια, όπως είναι η μεσογειακή, θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο νοητικής έκπτωσης, σύμφωνα με δύο μελέτες του Εθνικού Ινστιτούτου Όρασης των ΗΠΑ.

Υπάρχουν πολλά καλά ψάρια για φαγητό, όπως μπαρμπούνια, σκουμπρί, λαβράκι, μύδια, μπακαλιάρος, καβούρι, καραβίδες, σολομός, σαρδέλες, χτένια, γαρίδες, καλαμάρια, πέστροφα, τόνος. Εκτός όμως από τροφή για το σώμα αποτελούν και τροφή για τον εγκέφαλο.

Ένας παράγοντας στον οποίο συγκλίνουν πολλές μελέτες για τη νόσο Alzheimer είναι ότι η μεσογειακή διατροφή λειτουργεί προστατευτικά. Αυτή η διατροφή περιλαμβάνει:
  • Ψάρια
  • Ελαιόλαδο
  • Αβοκάντο
  • Φρούτα
  • Λαχανικά
  • Ξηροί καρποί
  • Φασόλια
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Κόκκινο κρασί

διατροφή

Μία διατροφή πλούσια σε λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και ψάρια, όπως είναι η μεσογειακή, θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο νοητικής έκπτωσης, σύμφωνα με δύο μελέτες του Εθνικού Ινστιτούτου Όρασης των ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τη μελέτη η μεσογειακή διατροφή συμβάλλει στην προστασία του ανθρώπου από τη νόσο. Οι επιστήμονες συνέκριναν υγιείς ηλικιωμένους που σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους ακολουθούσαν τη μεσογειακή διατροφή με επιπλέον ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς σε σχέση με μια δίαιτα μειωμένων λιπαρών που ακολουθούσε η άλλη ομάδα. Η πρώτη ομάδα τα πήγε καλύτερα στον τομέα της γνωστικής απόδοσης, ωστόσο, η μελέτη δεν προσδιόρισε τα κρίσιμα συστατικά της μεσογειακής διατροφής που την κάνει τόσο καλή για τον εγκέφαλο.

Η νέα μελέτη αξιολόγησε τον τρόπο ζωής πάνω από 7.750 συμμετεχόντων για διάστημα 5 έως 10 χρόνων. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για να προσδιορίσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και είχαν πραγματοποιήσει γνωστικές εξετάσεις μνήμης, γλώσσας και προσοχής μέσω τηλεφώνου.

Τι βρήκαν οι ερευνητές; Το ψάρι ήταν ο μοναδικός πιο σημαντικός διατροφικός παράγοντας για τη μείωση του κινδύνου της γνωστικής εξασθένησης. Τα λαχανικά ήταν η δεύτερη καλύτερη πηγή, ενώ όλα τα άλλα τρόφιμα παρουσίασαν μικρότερα αποτελέσματα. Επιπλέον, από όλα τα τρόφιμα που αξιολογήθηκαν, μόνο τα ψάρια συσχετίστηκαν με χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής υποβάθμισης. Η κατανάλωση ψαριών, λοιπόν, μείωσε τον κίνδυνο τόσο της γνωστικής εξασθένησης όσο και της γνωστικής μείωσης.

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.