Υπερκόπωση και φυσική αντιμετώπιση

υπερκόπωση φυσική αντιμετώπιση

Η υπερκόπωση είναι μια περίπλοκη πάθηση που δεν περιλαμβάνει την ίδια αντιμετώπιση για όλους. Συνήθως απαιτούνται πολύπλευρες προσεγγίσεις για να βοηθήσουν στη διαχείριση των επιπτώσεων της υπερκόπωσης, συμπεριλαμβανομένων της κόπωσης, του πόνου και του πυρετού.

Oι σύγχρονοι στρεσογόνοι παράγοντες και η έντονη καθημερινότητα δημιουργούν συχνά υπερκόπωση σε πολλούς ανθρώπους. Ο επαρκής ύπνος και η σωστή διατροφή είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για να αισθανθείτε καλύτερα. Ορισμένα συμπληρώματα όμως, συμπεριλαμβανομένων των φυτικών, έχει αποδειχτεί ότι ενισχύουν την ενέργεια και τη γνωστική σας υγεία και είναι μια αποτελεσματική αντιμετώπιση για την υπερκόπωση.υπερκόπωση αντιμετώπιση σολωμός

Λιπαρά οξέα

Η έρευνα δείχνει ότι τα άτομα με υπερκόπωση έχουν μη ισορροπημένα επίπεδα βασικών λιπαρών οξέων (ωμέγα-3 και ωμέγα-6), τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε συμπτώματα όπως η κόπωση και οι πόνοι στο σώμα. Ο οργανισμός πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα μέσω της διατροφής, επειδή δεν μπορεί να τα παρασκευάσει από μόνος του.

Μερικές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι ο συνδυασμός βασικών λιπαρών οξέων που βρίσκονται στο έλαιο νυχτολούλουδου και στο ιχθυέλαιο μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση των συμπτωμάτων. Ενώ απαιτούνται περισσότερες μελέτες, οι δίαιτες πλούσιες σε απαραίτητα λιπαρά οξέα –ειδικά τα ωμέγα-3– έχει αποδειχτεί ότι έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων της μείωσης της φλεγμονής και της βελτίωσης της καρδιαγγειακής υγείας. Καλές διατροφικές πηγές ωμέγα-3 περιλαμβάνουν λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο σολομός, η ρέγγα και οι σαρδέλες, λιναρόσπορο, καρύδια και ορισμένα έλαια.υπερκόπωση αντιμετώπιση καρύδια

Βιταμίνη Β12 και φολικό οξύ

Οι ερευνητές διερευνούν αν η βιταμίνη Β12 μαζί με το φολικό οξύ μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα της υπερκόπωσης. Τα άτομα με υπερκόπωση παρουσιάζουν μειωμένη μεθυλίωση, που παίζει ρόλο στη ρύθμιση πολλών από τα συστήματα του σώματος, συμπεριλαμβανομένων της αποτοξίνωσης, του καρδιαγγειακού και του νευρολογικού συστήματος. Η βιταμίνη Β12 και το φολικό οξύ προωθούν και τα δύο υγιείς οδούς μεθυλίωσης.υπερκόπωση αντιμετώπιση

L-καρνιτίνη

Η καρνιτίνη, που βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα κύτταρα του σώματος, είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά λιπαρών οξέων στα μιτοχόνδρια, τα κέντρα παραγωγής ενέργειας. Επιτρέπει δηλαδή αυτά τα λιπαρά οξέα να μετατραπούν σε ενέργεια. Ορισμένες μελέτες διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα καρνιτίνης στο σώμα μειώνονται σε άτομα με υπερκόπωση, οδηγώντας σε μυϊκή κόπωση, πόνο και μειωμένη ανοχή στην άσκηση. Η συμπληρωματική L-καρνιτίνη είναι γενικά ασφαλής, ωστόσο υψηλές δόσεις L-καρνιτίνης μπορεί να προκαλέσουν πεπτική διαταραχή και διάρροια. Περιστασιακά, μπορεί να εμφανιστούν αυξημένη όρεξη, έντονη μυρωδιά σώματος και εξανθήματα. Σε σπάνιες περιπτώσεις, η L-καρνιτίνη είναι γνωστό ότι προκαλεί επιληπτικές κρίσεις σε άτομα που προηγουμένως δεν είχαν διαγνωστεί με επιληψία ή άλλες διαταραχές. τζίνσενγκ κορμός

Τζίνσενγκ

Το τζίνσενγκ (ginseng) είναι ένα βότανο που χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στην Ασία για την αύξηση της ενέργειας και την καταπολέμηση της κόπωσης. Μελέτη του 2004 έδειξε ότι το τζίνσενγκ μπορεί να είναι επωφελές για ασθενείς με υπερκόπωση. Κατά την εξέταση της κόπωσης που οφείλεται σε χρόνιες ασθένειες γενικά, το τζίνσενγκ ήταν εξίσου αποτελεσματικό. Μια άλλη μελέτη σε άτομα με χρόνια κόπωση έδειξε τη σημαντική επίδρασή του στην ανακούφιση της ψυχικής, αλλά όχι σωματικής κόπωσης σε αυτά τα άτομα.

Στοιχεία από: verywellhealth.com