Δίαιτα για καρδιοπαθείς

δίαιτα για καρδιοπαθείς

Οι καρδιοπαθείς πρέπει να προσέχουν τη δίαιτα τους ακόμη περισσότερο από τους υπόλοιπους ανθρώπους. Η σωστή διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία της καρδιάς και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορούν να επηρεάσουν την αρτηριακή πίεση, τα τριγλυκερίδια, τα επίπεδα χοληστερόλης και τις φλεγμονές, που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για τις καρδιακές παθήσεις.καρδιοπαθείς δίαιτα ντομάτες

Δίαιτα με λαχανικά για καρδιοπαθείς

  • Ντομάτες

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, ένα φυσικό φυτικό χρωστικό με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, αποτρέποντας την οξειδωτική βλάβη και τη φλεγμονή, που συμβάλλουν στις καρδιακές παθήσεις. Τα χαμηλά επίπεδα λυκοπένιου στο αίμα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

  • Αβοκάντο 

Τα αβοκάντο είναι εξαιρετική πηγή μονοακόρεστων λιπαρών για την υγεία της καρδιάς, τα οποία έχουν συνδεθεί με μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης και χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Τα αβοκάντο είναι επίσης πλούσια σε κάλιο, ένα θρεπτικό συστατικό που είναι απαραίτητο για την υγεία της καρδιάς. Στην πραγματικότητα, μόνο ένα αβοκάντο προμηθεύει 975 χιλιοστόγραμμα καλίου ή περίπου το 28% της ποσότητας που χρειάζεστε σε μια ημέρα.

  • Φυλλώδη πράσινα λαχανικά

Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι και το λάχανο, είναι γνωστά για τον πλούτο βιταμινών, ανόργανων συστατικών και αντιοξειδωτικών.

Συγκεκριμένα, τα πράσινα λαχανικά είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, η οποία βοηθά στην προστασία των αρτηριών και προάγει τη σωστή πήξη του αίματος. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε νιτρικά άλατα, τα οποία έχουν αποδειχτεί ότι μειώνουν την αρτηριακή πίεση και αρτηριακή δυσκαμψία και βελτιώνουν τη λειτουργία των κυττάρων στα αιμοφόρα αγγεία.καρδιοπαθείς δίαιτα Σολωμός

Δίαιτα με ψάρια για καρδιοπαθείς

  • Σολομός

Ένα κορυφαίο φαγητό για την υγεία της καρδιάς και πλούσιο σε ωμέγα-3 λιπαρά είναι ο σολομός. Τα ωμέγα-3 είναι υγιή λίπη που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο διαταραχών του καρδιακού ρυθμού και της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Μπορούν επίσης να μειώσουν τα τριγλυκερίδια και να περιορίσουν τη φλεγμονή. Η American Heart Association προτείνει δύο μερίδες σολομού ή άλλων λιπαρών ψαριών την εβδομάδα.

  • Τόνος

Συχνά οικονομικότερος από τον σολομό, ο τόνος έχει επίσης ωμέγα-3 λιπαρά. Το Albacore (λευκός τόνος) έχει περισσότερα ωμέγα-3 από άλλες ποικιλίες τόνου. Δοκιμάστε τον με άνηθο και λεμόνι. Άλλες πηγές ψαριών με ωμέγα-3 είναι το σκουμπρί, η ρέγγα, η πέστροφα, οι σαρδέλες και οι αντσούγιες.καρδιοπαθείς δίαιτα πορτοκάλια

Δίαιτα με φρούτα για καρδιοπαθείς

  • Μούρα

Οι φράουλες, τα βατόμουρα και τα σμέουρα είναι γεμάτα με σημαντικά θρεπτικά συστατικά που παίζουν σημαντικό ρόλο στην υγεία της καρδιάς. Τα μούρα είναι επίσης πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως οι ανθοκυανίνες, τα οποία προστατεύουν από το οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη καρδιακών παθήσεων. Τα μούρα είναι ένα ικανοποιητικό σνακ ή νόστιμο επιδόρπιο χαμηλών θερμίδων. Δοκιμάστε να προσθέσετε μερικούς διαφορετικούς τύπους στη διατροφή σας για να επωφεληθείτε από τα μοναδικά τους οφέλη.

  • Πορτοκάλια

Γλυκά και ζουμερά, τα πορτοκάλια έχουν πηκτίνη ινών για την καταπολέμηση της χοληστερόλης. Έχουν επίσης κάλιο, το οποίο βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Σε μια μελέτη αποδείχτηκε ότι δύο φλιτζάνια χυμός πορτοκάλι την ημέρα βελτίωσαν την υγεία των αιμοφόρων αγγείων. Μειώνουν επίσης την αρτηριακή πίεση στους άνδρες.

  • Κεράσια

Τα γλυκά κεράσια, τα βύσσινα, τα αποξηραμένα κεράσια και ο χυμός κερασιού βοηθούν στην υγεία της καρδιάς. Όλα είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά, που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Πιστεύεται ότι βοηθούν στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων.

Στοιχεία από: webmd.com healthline.com