Τι αναζήτησαν στο διαδίκτυο τα παιδιά την περίοδο της πανδημίας

Τι αναζήτησαν στο διαδίκτυο τα παιδιά την περίοδο της πανδημίας

Τα παιδιά την περίοδο της πανδημίας  2020-2021 έδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον για «λογισμικό, μουσική και βίντεο» και όχι για παιχνίδια υπολογιστή, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Τα ενδιαφέροντα των παιδιών την περίοδο 2020-2021 αναδεικνύει η νέα έρευνα του Kaspersky Safe Kids. Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, αυξήθηκε το ενδιαφέρον για τις κατηγορίες «λογισμικό, μουσική και βίντεο» και «ηλεκτρονικό εμπόριο», ενώ τα «διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας» και τα «παιχνίδια υπολογιστή» έπεσαν ελαφρώς. Την ίδια στιγμή, το TikTok υπερίσχυσε του Instagram, διπλασιάζοντας σχεδόν το επίπεδο δημοτικότητάς του.

Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας Kaspersky, το 2020 αποτέλεσε μια από τις πιο ασυνήθιστες χρονιές για τα παιδιά. Η πανδημία μετέβαλε πολλές περιστάσεις της καθημερινότητας σε όλο τον πλανήτη, από την εκπαίδευση και την αναψυχή μέχρι τη διασκέδαση και την αλληλεπίδραση με συγγενείς και φίλους. Η Kaspersky ανέλυσε δεδομένα που παραχωρήθηκαν εθελοντικά από χρήστες του Kaspersky Safe Kids, όπως αναζητήσεις, τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές για Android και κατηγορίες ιστοσελίδων, προκειμένου να διερευνηθεί το πώς τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των παιδιών άλλαξαν κάτω από τις νέες συνθήκες.

παιδι στον υπολογιστή

Πώς άλλαξαν οι ανάγκες των παιδιών

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ιστοσελίδων μεταξύ των παιδιών ήταν η κατηγορία «λογισμικό, μουσική και βίντεο» (44,38%), τα διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας (22,08%) και τα videogames (13,67%). Μεταξύ των πιο δημοφιλών εφαρμογών, το YouTube ηγείται με μεγάλη διαφορά – η υπηρεσία παραμένει η πιο δημοφιλής εφαρμογή video streaming μεταξύ των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η εφαρμογή ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων WhatsApp, ενώ τρίτο έρχεται το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok. Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται επίσης τέσσερα παιχνίδια: Brawl Stars, Roblox, Among US και Minecraft.

Τα παιδιά είναι πολύ ενεργά στην ακρόαση και την προβολή μουσικών βίντεο στο YouTube, με το μερίδιό τους στις αναζητήσεις μουσικών ειδών και βίντεο να ανέρχεται στο 17,35%. Ένας αριθμός βίντεο με υψηλή θέση στις «τάσεις» εμφανίστηκε στα στατιστικά, όπως το «pop it and simple dimple» ή η κατηγορία βίντεο «ASMR», που αντιπροσωπεύει το 4,43% των αναζητήσεων. Αυτή τη χρονιά αιτήματα που σχετίζονται με το videogame Gacha Life ξεχώρισαν στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων των παιδιών από ολόκληρο τον κόσμο, αγγίζοντας το 4%.

Όσον αφορά το μουσικό γούστο των παιδιών, πέραν των προτιμήσεων που παραδοσιακά βρίσκονται στην κορυφή, όπως οι K-POP μπάντες BTS και Blackpink ή τραγουδιστές όπως η Αριάνα Γκράντε, η Μπίλι Έλις και ο Τράβις Σκοτ, ένα νέο μουσικό είδος έχει αποκτήσει δημοτικότητα, το «phonk». Παρατηρείται επίσης μια τάση προς τα «δημιουργικά» βίντεο – όλο και περισσότεροι πλέον αναζητούν ρυθμούς, δείγματα κομματιών και μαθήματα παραγωγής μουσικής σε διάφορα προγράμματα, τοποθετώντας στις πρώτες θέσεις της λίστας τα αντίστοιχα βίντεο. Την ίδια στιγμή, το TikTok παραμένει το κύριο Μέσο διαμόρφωσης μουσικών τάσεων για τα παιδιά.

Τα καρτούν αντιπροσωπεύουν τις μισές (50,21%) αναζητήσεις βίντεο από παιδιά σε όλο τον κόσμο. Τα πιο δημοφιλή από αυτά είναι το «Lady Bug and Super Cat», το «Gravity Falls» και το «Peppa Pig». Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τηλεοπτικά προγράμματα διαφόρων ειδών, μεταξύ των οποίων το πιο δημοφιλές αγγλόφωνο πρόγραμμα αποτέλεσε το «The Voice Kids». Στις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές, τα πιο δημοφιλή τρέιλερ ήταν το «Godzilla vs Kong», το «Justice League» του Ζακ Σνάιντερ, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, και η σειρά της Disney+, «WandaVision». Το Netflix συνεχίζει επίσης να προσελκύει την προσοχή περισσότερων παιδιών – τα πιο συχνά αιτήματα μέσω της πλατφόρμας ήταν για τη σειρά «Cobra Kai»και το πλέον εμβληματικό «Stranger Things».

Το TikTok εξακολουθεί να πρωτοστατεί μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά, την ίδια στιγμή όμως η αντίληψη για το εν λόγω Μέσο έχει αρχίσει να μετασχηματίζεται. Πλέον δεν αποτελεί απλώς ένα κοινωνικό δίκτυο για βίντεο μικρής διάρκειας, καθώς όλο και περισσότερο εμφανίζεται στην πλατφόρμα δημιουργικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Για να δημιουργήσει ένα άτομο βίντεο για το TikTok, πρέπει να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως χειριστής, ηθοποιός, σκηνοθέτης, δηλαδή ως ένα ολόκληρο κινηματογραφικό πλήρωμα. Μέσω αυτής της δραστηριότητας τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες που όχι μόνο μπορεί να αποδειχτούν χρήσιμες για το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα ενδέχεται να τα καθοδηγήσει στην επιλογή ενός παρεμφερούς επαγγέλματος.

Στην κατηγορία των videogames, πιο δημοφιλή μεταξύ των παιδιών είναι το Minecraft (22,84%), το Fortnite (6,73%), το Among Us (3,80%), το Brawl Stars (6,34%) –τα οποία προσφάτως τράβηξαν την προσοχή των παιδιών και είναι εξαιρετικά δημοφιλή– καθώς και το πολυαγαπημένο παιχνίδι Roblox (3,82%). Είναι ενδιαφέρον πως το πιο συχνά παιγμένο παιχνίδι που βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα σχεδόν για όλες τις χώρες είναι το Roblox. Στο σύνολο των χωρών, παιδιά από το Καζακστάν προηγούνται στην επισκεψιμότητα ιστοσελίδων με παιχνίδια υπολογιστή, κατέχοντας το 26,01%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο με 19,40%. Στην Ινδία, ωστόσο, καταγράφεται μια αρκετά διαφορετική κατάσταση, με παιδιά να επισκέπτονται σπάνια από τον υπολογιστή τους ιστοσελίδες που φιλοξενούν παιχνίδια (μόλις το 5,08%).

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.