Vegans & Vegetarians: Οι σημαντικές διαφορές που πρέπει να γνωρίζετε

Vegans & Vegetarians: Οι σημαντικές διαφορές που πρέπει να γνωρίζετε

Δίαιτες για χορτοφάγους παρατηρούνται από το 700 π.Χ. Πολλοί άνθρωποι επέλεξαν μια διατροφή δίχως κρέας, άρχισαν να αυτοαποκαλούνται vegeterians ή vegans, χωρίς να γνωρίζουν την πραγματική διαφορά μεταξύ των δυο εννοιών. Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψουμε τις σημαντικές διαφορές τους.

Πάγκος με λαχανικά

Vegeterians 

Σύμφωνα με την Vegetarian Society, ένας χορτοφάγος θεωρείται εκείνος που δεν τρώει καθόλου κρέας, πουλερικά, ψάρια και οστρακοειδή. Οι δίαιτα του χορτοφάγου περιλαμβάνει διάφορα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, γαλακτοκομικά, αυγά όσπρια και ξηρούς καρπούς. Βέβαια μια σημαντική διευκρίνιση είναι πως οι χορτοφάγοι διακρίνονται σε κατηγορίες. Μάλιστα, οι περισσότεροι vegetarians τρώνε αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα, πράγμα που δεν κάνουν οι vegans.

Τύποι Vegeterians 
  • Lacto-ovo-vegetarian: Εάν προσδιορίζεστε ως αυτό το είδος χορτοφάγου, τρώτε συνήθως τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά μαζί με πολλά λαχανικά και καρύδια. Είναι συνήθως ο πιο γνωστός τύπος χορτοφαγικής διατροφής και αυτός που ακολουθούν πολλοί άνθρωποι.
  • Lacto-vegetarian: Είναι συνήθως ένα άτομο που είναι χορτοφάγος και δεν τρώει αυγά, αλλά θα φάει γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα και το τυρί.
  • Ovo-vegetarian: Είναι  ένα άτομο δεν τρώει κρέας ή γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά τρώει αυγά. Αυτός τείνει να είναι ο λιγότερο συνηθισμένος μεταξύ των τριών.
  • Semi-vegetarian: Είναι επίσης γνωστός ως ευέλικτος, αυτός είναι ένα άτομο που τρώει κυρίως φυτική διατροφή, αλλά περιλαμβάνει ακόμα και το περιστασιακό κρέας ή θαλασσινά όταν το θέλει.
  • Demi-vegetarian: Ένα άτομο σε αυτή τη διατροφή τρώει κυρίως λαχανικά και περιστασιακά και ψάρια. Τρώει επίσης αυγά και τυρί.

Vegans

Η Vegan Society ορίζει τον veganism ή το να είσαι vegan, ως «τρόπος ζωής που αποσκοπεί να αποκλείσει, στο μέτρο του δυνατού και πρακτικά, όλες τις μορφές εκμετάλλευσης και σκληρότητας στα ζώα για φαγητό, ρουχισμό ή για οποιονδήποτε άλλο σκοπό».

Αυτό περιλαμβάνει τη μη χρήση προϊόντων που παράγονται από ζώα, όπως το μέλι από μέλισσες και ακόμη και τα είδη ένδυσης που προέρχονται από ζώα, όπως το δέρμα.

Τύποι Veganism
  • Απλοί Vegans (περιβαλλοντική/ηθική): Είναι εκείνοι που ως επί το πλείστον γίνονται vegans λόγω της ανησυχίας τους για την καλή διαβίωση των ζώων ή/και για το περιβάλλον.
  • Raw-veganism: Είναι κάποιος που τρώει μόνο ωμά φυτικά τρόφιμα. Οι Raw Vegans αποφεύγουν να ζεσταίνουν το φαγητό τους πάνω από 45 βαθμούς Κελσίου και συχνά μουλιάζουν ορισμένα τρόφιμα, όπως καρύδια και σπόρους, για να είναι πιο εύκολα στην κατάποση.
  • Whole foods Vegans: Οι άνθρωποι που ακολουθούν αυτόν τον τρόπο ζωής προσπαθούν να καταναλώνουν όσο το δυνατόν περισσότερα “ολόκληρα” προϊόντα. Εν τω μεταξύ, αποφεύγουν τα τρόφιμα που προέρχονται από κονσέρβες και χημικώς επεξεργασμένες συσκευασίες.
  • Fruitarian: Αυτή η διατροφή αποτελείται κυρίως από φρούτα και άλλα τρόφιμα που πέφτουν από δέντρα, όπως ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Vegeterians

 

Όπως και με τον veganism, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι χορτοφαγίας.

Γιατί να επιλέξετε οποιονδήποτε από τους δύο;

Τώρα, μάλλον σκέφτεστε: Εντάξει, τώρα που μπορώ και ξεχωρίζω τις διαφορές μεταξύ των vegeterians και των vegans, γιατί να επιλέξω ένα από τα δύο;

Οι vegeterians και οι vegans, διαφέρουν στις πεποιθήσεις τους σχετικά με τη χρήση ζώων από τον άνθρωπο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι vegeterians μπορούν να καταναλώνουν προϊόντα που προέρχονται από ζώα, ενώ οι vegans δεν το κάνουν. Λοιπόν, ορισμένοι κάνουν την επιλογή για θρησκευτικούς λόγους, λόγους υγείας ή ακόμα και για να βοηθήσουν το περιβάλλον. Είτε πρόκειται για αυτούς τους λόγους που σας παρακινούν είτε για μια σειρά από τελείως διαφορετικά ιδανικά, στο τέλος, εξαρτάται από εσάς!

Πληροφορίες από: healthline.com

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.