Ο πλήρης οδηγός για το ραντεβού του εμβολιασμού

οδηγός ραντεβού εμβολιασμού γυναίκα γράφει σε τετράδιο

Για τους τέσσερις τρόπους με τους οποίους οι πολίτες άνω των 85 ετών μπορούν να εμβολιαστούν μίλησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την παρουσίαση της πλατφόρμας για τα ραντεβού του εμβολιασμού κατά του Covid-19.

Οι επιλογές για τους πολίτες είναι είτε μέσω γραπτού μηνύματος, εφόσον έχουν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση, είτε μέσω φαρμακείων και ΚΕΠ ή μέσω της σχετικής πλατφόρμας, στη σελίδα emvolio.gov.gr.

Ο προγραμματισμός του εμβολιασμού μπορεί να γίνει με τους παρακάτω τρόπους:

  • Μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS), εφόσον οι πολίτες έχουν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση και είναι δικαιούχοι εμβολιασμού.
  • Απευθείας από τους πολίτες με την είσοδό τους στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr.
  • Κατόπιν προσέλευσης των ιδίων ή τρίτων προσώπων για λογαριασμό τους στο πλησιέστερο ΚΕΠ. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση τρίτων προσώπων απαιτείται υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα ενσωματωθεί σε δεύτερο χρόνο στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr. Επίσης, ο τρίτος που θα προσέρχεται θα πρέπει να γνωρίζει τον ΑΜΚΑ του άμεσα ενδιαφερομένου καθώς και τον ΑΔΤ ή να φέρει φωτοτυπία τους.
  • Κατόπιν προσέλευσης των ιδίων ή τρίτων προσώπων για λογαριασμό τους στο πλησιέστερο φαρμακείο. 

Ραντεβού μέσω της πλατφόρμας

Εφόσον οι πολίτες έχουν ελέγξει τη δυνατότητα και προτεραιότητα εμβολιασμού την τρέχουσα περίοδο, ακολουθούν τον σύνδεσμο (emvolio.gov.gr/app) στον οποίο τους παραπέμπει η πλατφόρμα, για να προγραμματίσουν το ραντεβού. Συνδέονται στην πλατφόρμα κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet. Αφού συνδεθούν επιτυχώς, οι πολίτες επιβεβαιώνουν ότι τα στοιχεία τους είναι ορθά. Μπορούν επίσης να προχωρήσουν σε προσθήκες/διορθώσεις.

Πώς γίνεται όμως ο προγραμματισμός του ραντεβού; Επιλέγουμε το εμβολιαστικό κέντρο και την ημερομηνία που μας εξυπηρετεί για την πρώτη δόση του εμβολίου. Τότε στην οθόνη εμφανίζεται ένας πίνακας με τις κοντινές ημερομηνίες στην επιλεγμένη και οι ζώνες ώρας μαζί με τη διαθεσιμότητα που υπάρχει:

  • πράσινο για πολλά διαθέσιμα ραντεβού
  • κίτρινο για αρκετά
  • πορτοκαλί για λίγα 
  • γκρι για μη διαθέσιμα ραντεβού

Αφού επιλέξουμε ποια ζώνη ώρας μάς εξυπηρετεί, επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία και για το δεύτερο ραντεβού:

  • πρώτα, εμβολιαστικό κέντρο
  • μετά, ημερομηνία 
  • τέλος, ζώνη ώρας

Ασφαλώς, στο δεύτερο ραντεβού το σύστημα δεν μας επιτρέπει να επιλέξουμε ημερομηνίες, πέρα από την ενδεδειγμένη απόσταση μεταξύ των δύο δόσεων.

Όταν επιλέξουμε τα στοιχεία και των δύο ραντεβού, στην οθόνη εμφανίζονται όλα τα στοιχεία, για τελικό έλεγχο και επιβεβαίωση. Με την οριστική επιβεβαίωση εμφανίζεται η σελίδα επιτυχούς ολοκλήρωσης, με τα στοιχεία των ραντεβού, τον κωδικό εμβολιασμού και ένα QR code. Αυτή τη σελίδα την εκτυπώνουμε ή σημειώνουμε τον κωδικό εμβολιασμού. Με τον κωδικό και την ταυτότητά μας πηγαίνουμε στο ραντεβού για τον εμβολιασμό.

Άυλη συνταγογράφηση μέσω SMS

Τα μηνύματα της άυλης συνταγογράφησης έχουν αρχίσει ήδη να πηγαίνουν στους παραλήπτες, που είναι πάνω από 50.000 πολίτες άνω των 85 ετών, όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης. Αν κάποιος είναι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση, θα λάβει μέσα στις επόμενες ώρες δύο SMS που θα περιέχουν τα εξής στοιχεία:

  • κωδικό εμβολιασμού
  • ημέρα
  • ώρα 
  • τόπο για το ραντεβού

Αυτά είναι τα στοιχεία της προ-κράτησης με βάση τα στοιχεία που είναι δηλωμένα στην άυλη συνταγογράφηση. Σε αυτά τα μηνύματα αναγράφεται ένας κωδικός, τον οποίο στέλνουμε μέσα σε 72 ώρες στο 13034, εφόσον το ραντεβού είναι επιθυμητό.  Τι γίνεται όμως αν δεν επιβεβαιώσουμε την προ-κράτηση μέσα στις 72 ώρες ή αν τα στοιχεία που προτείνονται δεν μας εξυπηρετούν; Ακολουθείται η διαδικασία που θα κάναμε κανονικά, δηλαδή είτε με φυσική παρουσία είτε ηλεκτρονικά.

Οι πολίτες ενημερώνονται μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) από το 13034 για την προ-κράτηση ραντεβού και έχουν τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουν το ραντεβού μέσω SMS εντός 72 ωρών, διαφορετικά η θέση απελευθερώνεται. Τέλος, λαμβάνουν άμεσα απάντηση από το emvolio σχετικά με την επιτυχή επιβεβαίωση. Σε περίπτωση που οι πολίτες επιθυμούν να τροποποιήσουν το προ-κρατημένο ραντεβού, θα πρέπει να εισέλθουν στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr

Πώς αλλάζουμε ραντεβού; Όπως το κλείσαμε ‒ φαρμακείο, ΚΕΠ και emvolio.gov.gr. Όπως τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μπορεί να γίνει αλλαγή ραντεβού, αλλά μία φορά και τρεις μέρες πριν από το ορισμένο ραντεβού.

Φαρμακεία και ΚΕΠ

Μεταβαίνοντας σε ένα φαρμακείο μπορεί κανείς να κλείσει το ραντεβού για το εμβόλιο. Το ίδιο ισχύει και με τα ΚΕΠ. Οι πολίτες πρέπει να έχουν μαζί τους τον ΑΜΚΑ και την αστυνομική τους ταυτότητα. Στη συνέχεια, με τον κωδικό που λαμβάνουν και την ταυτότητά τους πηγαίνουν στο εμβολιαστικό κέντρο.

Αίτηση εξέτασης στοιχείων σε περίπτωση μη εύρεσης ΑΜΚΑ

Σε περίπτωση που οι πολίτες ανήκουν στην τρέχουσα εμβολιαστική ομάδα και δεν έχουν ΑΜΚΑ ή ο αριθμός ΑΜΚΑ τους δεν μπορεί να αναγνωριστεί από το σύστημα, μεταβαίνουν στη σελίδα «Αίτηση εξέτασης στοιχείων» (emvolio.gov.gr/aitisi). Κατόπιν συμπλήρωσης όλων των απαραίτητων πεδίων και επιλογής της υποβολής, αποστέλλεται αίτημα για εξέταση από αρμόδια επιτροπή. Κατόπιν εξέτασης του αιτήματος, και βάσει της απόφασης της αρμόδιας επιτροπής, θα δοθεί η δυνατότητα στους συγκεκριμένους πολίτες να συνδεθούν στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr και να προγραμματίσουν το ραντεβού τους.