Cardio Yoga: Ποια τα οφέλη και πως συνδυάζεται με την παραδοσιακή πρακτική (vid)

yoga-gefira-bridge-pose

Η Cardio yoga είναι μία αρκετά δημοφιλής μορφή άσκησης στο εξωτερικό που συνδυάζει την παραδοσιακή γιόγκα με cardio ασκήσεις. Έχει γίνει όλο και πιο περιζήτητη σε εκείνους που αγαπούν μεν τη γιόγκα αλλά αποζητούν περισσότερη ένταση κατά τη διάρκεια της προπόνησης. 

Τι ακριβώς είναι η cardio yoga;

Βασισμένη στην ινδική φιλοσοφία, η γιόγκα επικεντρώνεται σε στάσεις, τεχνικές αναπνοής και πρακτικές διαλογισμού για την ενίσχυση της συνείδησης και την ανακούφιση του άγχους. Η πρακτική έχει γίνει όλο και πιο δημοφιλής σε όλο τον κόσμο ως μέσο για την ανακούφιση του στρες, τη βελτίωση του ύπνου, την ενίσχυση της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας και την ανακούφιση του γενικού πόνου στην πλάτη και στον αυχένα.

Ενώ υπάρχουν πολλοί τύποι γιόγκα, η Hatha γιόγκα είναι η πιο συνηθισμένη πρακτική. Τα περισσότερα μαθήματα γιόγκα – ashtanga, vinyasa και power yoga – είναι εμπνευσμένα από τη hatha.

Ενώ αυτοί οι τύποι γιόγκα διαφέρουν στη σειρά, την κίνηση και τον ρυθμό των φυσικών στάσεων, γενικά δεν θεωρούνται cardio ή αερόβια άσκηση. Αυτό συμβαίνει επειδή εστιάζουν στις τεχνικές αναπνοής, τη ροή του σώματος και τις στάσεις του σώματος, παρά στις δυναμικές κινήσεις που αυξάνουν την ένταση και τον καρδιακό σας ρυθμό. Αντίθετα, οι προπονήσεις cardio-γιόγκα περιλαμβάνουν την πραγματοποίηση κινήσεων εμπνευσμένων από τη γιόγκα με γρηγορότερο ρυθμό και με συνεχή ροή.

Δηλαδή, η Cardio yoga είναι μια πιο έντονη εκδοχή της παραδοσιακής και συνδυάζει τις ’’γιόγκικες’’ κινήσεις σε διάφορες ακολουθίες για να αυξήσει και να διατηρήσει έναν αυξημένο καρδιακό ρυθμό και να κάψει θερμίδες.

ginaika-yoga-paralia

Προπονήσεις cardio γιόγκα

Επειδή δεν υπάρχει αποδεκτός ορισμός του συγκεκριμένου στυλ, οι εκπαιδευτές μπορούν να συνδυάσουν τις αγαπημένες τους κινήσεις και ακολουθίες κίνησης.

Παρακάτω θα δείτε μερικές ασκήσεις cardio γιόγκα μέτριας έντασης για να δοκιμάσετε. Οι ασκήσεις αυτές συνδυάζουν όλες τις μεγάλες μυϊκές ομάδες, χέρια, στήθος, πλάτη και πόδια.

Ενδεικτικά: 

Μπορείτε να δοκιμάσετε τον Χαιρετισμό στον Ήλιο/surya namaskar/sun salutation σε γρήγορο ρυθμό, έως και 10 φορές.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε και τις παρακάτω συνδυαστικές ασκήσεις:

child pose push up

Leg lift pigeon sequence

Down Dog Walk-Out

Προσθέστε: jumping jacks, air squats, stationary lunges.

H cardio-yoga, καίει έναν παρόμοιο αριθμό θερμίδων με την άσκηση σε ελλειπτικό με μέτρια προσπάθεια, αλλά λιγότερες θερμίδες από το τρέξιμο και την πεζοπορία.

Ολόκληρο βίντεο cardio yoga workout:

Με πληροφορίες από healthline.com, PubMed Central