10 τρόποι για να ενισχύσετε την ψυχική σας υγεία

Η ψυχική μας υγεία είναι το ίδιο σημαντική με την σωματική, εξάλλου όταν το μυαλό μας δεν είναι υγιές το σώμα μας φαίνεται να νοσεί. Τα προβλήματα ψυχικής υγείας, σύμφωνα με έρευνες, αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών και καρκινικών παθήσεων, αλλά και πρόωρου θανάτου.

Παρακάτω θα δείτε 10 συμβουλές για να τονώσετε την ψυχική σας κατάσταση με απλούς τρόπους που μπορούν να σας προσφέρουν χαρά και ευχαρίστηση.
  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα φλιτζάνι καφέ. Η κατανάλωση καφέ συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Εάν δεν μπορείτε να πίνετε καφέ εξαιτίας της καφεΐνης, δοκιμάστε ένα άλλο ρόφημα όπως το πράσινο τσάι.
  • Σχεδιάστε ένα ταξίδι. Μία κοντινή απόδραση για λίγες ημέρες με φίλους ή με την οικογένεια σας. Ο σχεδιασμός των διακοπών ενισχύει την ευτυχία που νιώθετε μέχρι και 8 εβδομάδες!
  • Ενισχύστε τον εγκέφαλό σας τρώγοντας μαύρη σοκολάτα. Τα φλαβονοειδή, η καφεΐνη και η θεοβρωμίνη στη σοκολάτα συνεργάζονται για τη βελτίωση της εγρήγορσης του μυαλού και των ψυχικών δεξιοτήτων.
  • Γελάστε. Κάντε παρέα με έναν αστείο φίλο, παρακολουθήστε μια ταινία, δείτε χαριτωμένα βίντεο με ζωάκια στο διαδίκτυο ή ακόμα ξεκινήστε μαθήματα γέλιου. Το γέλιο βοηθά στη μείωση του άγχους.
  • Κάντε ένα ζεστό μπάνιο. Μπείτε στη μπανιέρα και χαλαρώστε και δοκιμάστε να προσθέσετε άλατα για να καταπραΰνετε τους πόνους και να βοηθήσετε στην αύξηση των επιπέδων μαγνησίου, τα οποία μπορεί να εξαντληθούν από το άγχος.

  • Περάστε χρόνο με τα κατοικίδιά σας. Ο χρόνος με τα ζώα μειώνει την ορμόνη του στρες – κορτιζόλη και ενισχύει την οξυτοκίνη – η οποία διεγείρει τα συναισθήματα της ευτυχίας. Αν δεν έχετε ζωάκι μπορείτε πάντα να υιοθετήσετε! Θα επωφεληθείτε και οι δύο από την συνύπαρξη!
  • Προσθέστε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στη διατροφή σας – συνδέονται με μειωμένα ποσοστά κατάθλιψης και σχιζοφρένειας μεταξύ των πολλών πλεονεκτημάτων τους. Τα συμπληρώματα ιχθυελαίου λειτουργούν, αλλά η κατανάλωση των ωμέγα-3 σε τρόφιμα όπως άγριος σολομός, λιναρόσπορος ή καρύδια βοηθά επίσης στην οικοδόμηση υγιών βακτηρίων του εντέρου.
  • Δοκιμάστε κάτι με φίλους και συγγενείς. Πηγαίνετε σε πάρκο, παίξτε παιχνίδια γνώσεων, κάντε δραστηριότητες. Οι άνθρωποι είναι 12 φορές πιο πιθανό να αισθάνονται χαρούμενοι τις μέρες που περνούν 6-7 ώρες με φίλους και οικογένεια.
  • Πηγαίνετε μία βόλτα στον ήλιο! Η βιταμίνη D ανεβάζει τη διάθεση και μειώνει τα επίπεδα κατάθλιψης. Τι και αν είναι Οκτώβρης, στην Ελλάδα ακόμα και τους φθινοπωρινούς μήνες έχει ηλιόλουστες μέρες! Εφαρμόστε ένα αντηλιακό και βγείτε!
  • Δοκιμάστε κάτι έξω από την ασφαλή ζώνη σας. Δοκιμάστε κάτι νέο, μπορεί να ακούγεται κλισέ αλλά οι νέες δραστηριότητες μπορεί να σας ενθουσιάσουν και να σας δείξουν καινούριες πτυχές του εαυτού σας. Κάντε χώρο για λίγη περιπέτεια και ενθουσιασμό στη ζωή σας. “Όποιος δεν έχει κάνει ποτέ λάθος δεν έχει δοκιμάσει κάτι νέο.”, έλεγε ο Albert Einstein.

Με πληροφορίες από mentalhealthamrica.org