fbpx

Μάθε τώρα πως το Lockdown επηρεάζει την οδήγηση 

Η γενική εικόνα που επικρατεί στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του lockdown λόγω του Covid-19 είναι ότι δεν υπάρχει κίνηση στους δρόμους και πως η πλειονότητα των πολιτών παραμένουν στα σπίτια τους. Συνεπώς, αυτόματα σκεφτόμαστε ότι θα έχουμε λιγότερα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους. 

Γράφει ο δικαστικός πραγματογνώμονας Λουκάς Στεργίου

loukas stergiouΩστόσο, από έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι τον Απρίλιο του 2020, οπότε η χώρα βρισκόταν σε καθεστώς lockdown, ναι μεν τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν σε ποσοστό άνω του 60%, αλλά το ποσοστό των σοβαρών, και δη των θανατηφόρων, τροχαίων ατυχημάτων ήταν αρκετά υψηλό, αγγίζοντας το 50%.

Γράφημα τροχαίων ατυχημάτων

Συνεπώς, κανείς δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος από τα νούμερα των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων για τον Απρίλιο του 2020, ενώ σίγουρα κάτι θα πρέπει να γίνει από όλους μας γι’ αυτό.

Αντίστοιχα, μετά τις 4 Μαΐου 2020, οπότε πραγματοποιήθηκε η άρση του lockdown, τα νούμερα δυστυχώς επανήλθαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το έτος 2019 (βλ. https://www.statistics.gr/documents/20181/8d7e193f-2c2e-9d14-5458-310ba1d5e12a), με θύματα τουλάχιστον τρία άτομα την ημέρα, αριθμός σχεδόν ίδιος με τον αριθμό των ατόμων που χάνονταν καθημερινά από τον Covid-19 στα νοσοκομεία της χώρας!

Γράφημα τροχαίων ατυχημάτων για τον μήνα Μάιο

«Επιδημία τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα». Γιατί άραγε; 

Οι απόψεις διίστανται σχετικά με το ποιος ευθύνεται, πόσο ευθύνεται και τι πρέπει να γίνει. Ας τα βάλουμε όμως όλα σε μια σειρά…

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει καλό οδικό δίκτυο στην Ελλάδα. Γνωρίζουμε, επίσης, ότι η αστυνόμευση δεν επαρκεί ώστε να τα προλαμβάνει όλα.

Θα συμφωνήσουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχουν καλύτεροι δρόμοι, περισσότερη αστυνόμευση για τους παραβάτες, μεγαλύτερα πρόστιμα κ.λπ. Δυστυχώς όμως, σήμερα που μιλάμε, αυτά δεν μπορούν να διορθωθούν μέσα σε μία νύχτα. Επομένως, το θέμα είναι πώς αντιδράς και τι κάνεις εσύ που είσαι οδηγός και χρήστης της οδού.

Κατά την απόκτηση του διπλώματος μάθαμε τα βασικά και από την καθημερινή μας τριβή και εμπειρία μάθαμε τα απαραίτητα. Τον σημαντικότερο ρόλο τον διαδραματίζουν η ατομική ευθύνη και ο τρόπος οδήγησης του κάθε οδηγού.   

Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι η οδήγηση δεν είναι παιχνίδι, ούτε τρόπος για να αποβάλλει ο καθένας την πίεση που κουβαλάει, τα προβλήματα κ.λπ. Θέλει κάποιος οδηγός να εκτινάξει την αδρεναλίνη στα ύψη μέσα από την οδήγηση; Μπορεί εύκολα να πάει σε μια πίστα καρτ, σε μια πίστα για μοτοσικλέτες κ.λπ.

Όπως γνωρίζεις, οδηγέ, τη νύχτα τα αντανακλαστικά μας μειώνονται, ενώ αναλογικά αυξάνεται ο χρόνος αντίληψης και αντίδρασης. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα τροχαία ατυχήματα τη νύχτα αυξάνονται, επομένως θα πρέπει να προσέχεις περισσότερο κάθε φορά που οδηγείς βράδυ.

Παράλληλα, οδηγέ, θα πρέπει να ενημερωθείς για τις δυνατότητες του οχήματός σου και για την απόσταση ασφαλείας που θα πρέπει να κρατάς ώστε να μην εμπλακείς σε τροχαίο ατύχημα.

Αγαπητοί οδηγοί δικύκλων, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο κυριότερος προστάτης σας κατά την οδήγηση είναι το προστατευτικό κράνος ασφαλείας.

Οφείλω να σου υπενθυμίσω εδώ ότι το αυτοκίνητο είναι ένα γρήγορο μέσο μεταφοράς, αλλά το πόσο ασφαλές είναι εξαρτάται κυρίως από εσένα, οδηγέ!

Όλα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την ανθρώπινη συμπεριφορά κατά την οδήγηση. 

Εάν συμβεί το κακό, πώς θα σου φαινόταν από την πλευρά του θύματος να ήταν κάποιος δικός σου άνθρωπος! 

Πριν οδηγήσεις, σκέψου το…

Ελπίζω, όταν λήξει η περίοδος αυτού του δεύτερου lockdown, όλοι μας να έχουμε κάνει την αυτοκριτική μας και πρωτίστως να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι και στη συνέχεια καλύτεροι χρήστες της οδού. Σε κάθε περίπτωση, ως δικαστικός πραγματογνώμονας – αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων, θέλω να οδηγούμε με περισσότερη ασφάλεια στη χώρα μας.

Μην ξεχνάτε, για οτιδήποτε χρειαστείτε, είμαι στη διάθεσή σας…