fbpx
υγιή

Βελτιώστε την υγεία των παιδιών σας αυξάνοντας τη σωματική τους δραστηριότητα

Η δραστηριότητα και το παιχνίδι μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να παραμείνουν όχι μόνο υγιή αλλά και δημιουργικά.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της  American Heart Association (AHA), «το 60% των παιδιών στην Αμερική δεν έχουν υγιή καρδιοαναπνευστική ικανότητα (CRF), βασικό μέτρο φυσικής κατάστασης και συνολικής υγείας…»

Σίγουρα κάτι τέτοιο προκαλεί ανησυχία, καθώς η υγεία ενός ενήλικα μπορεί να επηρεαστεί έντονα από την υγεία της παιδικής ηλικίας.  Επιπλέον, η προβληματική υγεία των παιδιών μπορεί να επηρεάσει την απόδοσή τους στο σχολείο και να συμβάλει στο άγχος και την κατάθλιψη , επηρεάζοντας τη ζωή τους ως ενήλικες.

Γνωρίζουμε όλοι ότι τα σημερινά παιδιά δεν ζουν στις ίδιες συνθήκες που διαδραματίστηκε η δική μας παιδική ηλικία. Παίζουν πολύ λιγότερο ελεύθερα έξω, δεν τρέχουν, δεν κάνουν συχνά ποδήλατο και δεν ξοδεύουν ιδιαίτερα σωματική ενέργεια.

Πολλά από αυτά έχουν να κάνουν με τους γονείς που προσπαθούν να διατηρήσουν τα παιδιά τους ασφαλή και να προσαρμόσουν την καθημερινότητα με την εργασία, το σχολείο, και τον οικογενειακό χρόνο.

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για να αντιστρέψουμε αυτήν την τάση και να μεγαλώσουμε μια γενιά υγιέστερων παιδιών;

Οι ερευνητές αξιολόγησαν την καρδιοαναπνευστική (αεροβική) υγεία μεταξύ των παιδιών, ένα από τα τέσσερα συστατικά που σχετίζονται με την υγεία. Οι άλλες τρεις πτυχές είναι: η μυϊκή υγεία-φυσική κατάσταση, η σωματική ελαστικότητα και η μυική μάζα.

«Η φυσιολογική ικανότητα του καρδιοαναπνευστικού είναι ζωτικής σημασίας για την καλή καρδιά και τη γενική υγεία τόσο στην παιδική ηλικία όσο και καθώς τα παιδιά γίνονται ενήλικες», δήλωσε η Geetha Raghuveer, MD, πρόεδρος της επιτροπής συγγραφέας της επιστημονικής δήλωσης. H Raghuveer είναι καρδιολόγος στο Παιδικό Νοσοκομείο Mercy και καθηγητρια παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Μιζούρι στην πόλη του Κάνσας. «Πρέπει να κάνουμε τα παιδιά να κινούνται και να ασχολούνται με την σωματική δραστηριότητα, σε αθλήματα που απολαμβάνουν. Η καλύτερη δραστηριότητα, είναι η δραστηριότητα που αρέσει σε ένα παιδί ή έναν έφηβο και η οποία διατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι συνήθειες που μαθαίνουν όταν είναι νέοι θα ωφελήσουν άμεσα την υγεία τους καθώς γίνονται ενήλικες.

Απαραίτητος ο τακτικός έλεγχος της καρδιακής αναπνευστικής ικανότητας

Οι συγγραφείς πιστεύουν ότι ο ετήσιος έλεγχος φυσικής κατάστασης του καρδιοαναπνευστικού μπορεί να είναι ένα καλό πρώτο βήμα για τη βελτίωση της υγείας των παιδιών. «Κάθε παιδί θα επωφεληθεί από τις δοκιμές CRF ως μέρος ενός ετήσιου ελέγχου και αυτό μπορεί να εντοπίσει τα παιδιά που θα επωφεληθούν από τις παρεμβάσεις στον τρόπο ζωής και να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας», έγραψε η Raghuveer. Αναγνωρίζοντας τα παιδιά σε κίνδυνο, οι γονείς ή οι κηδεμόνες μπορούν να λάβουν μέτρα για την αντιμετώπιση των απειλών της υγείας τους.

Οι εργαστηριακές εξετάσεις αίματος μπορούν να βοηθήσουν στον προσδιορισμό της υγείας ενός παιδιού, αλλά αυτό που μπορεί να είναι πιο ακριβές είναι οι εξετάσεις με χρήση διαδρόμων για να δούμε την αντοχή του παιδιού και τη φυσική ικανότητα (μέτρηση του καρδιακού ρυθμού κατά την εκτέλεση μιας ενέργειας που αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό).

Ποια είναι αυτά που οι γονείς μπορούν να τροποποιήσουν και ποια δεν μπορούν

Οι τροποποιήσιμοι παράγοντες κινδύνου είναι αυτοί για τους οποίους μπορούν να εστιάσουν οι γονείς.

Οι τροποποιήσιμοι παράγοντες κινδύνου περιλαμβάνουν:

Σωματική δραστηριότητα
Διατροφή
Καθιστικός χρόνος

Οι μη τροποποιήσιμοι παράγοντες είναι αυτοί που δεν έχετε τον έλεγχο:

Εθνικότητα ή φυλή
Εάν ένα παιδί γεννήθηκε πρόωρα
Ηλικία-Φύλο

Οι γονείς που εγγράφουν τα παιδιά τους σε οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες μπορεί να αισθάνονται ότι τους παρέχουν πολλές ευκαιρίες για άσκηση και παιχνίδι. Αλλά τα οργανωμένα αθλήματα έχουν χρονικά όρια και ελέγχονται από ενήλικες.

Οι δραστηριότητες δεν δίνουν συχνά στα παιδιά την ευκαιρία να απελευθερωθούν και να παίξουν όπως θέλουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι οργανωμένες δραστηριότητες δεν έχουν καμία αξία. Ωστόσο θα πρέπει να είναι λειτουργούν προσθετικά στην κανονική σωματική δραστηριότητα και όχι ως αντικατάσταση

Υγιέστερη ζωή μέσω του παιχνιδιού

basketΣε αντίθεση με τους ενήλικες που συχνά συνειδητά πρέπει να βρουν χρόνο για άσκηση, τα παιδιά έχουν μια ενσωματωμένη, φυσική ικανότητα να παίζουν. Το ελεύθερο, μη δομημένο παιχνίδι μειώνεται από τη δεκαετία του 1950, όταν οι ειδικοί λένε ότι οι γονείς άρχισαν να διαδραματίζουν πιο ενεργό ρόλο στην καθοδήγηση των δραστηριοτήτων των παιδιών τους. Ο Peter Gray, PhD, καθηγητής ψυχολογίας στο Boston College, δήλωσε σε συνέντευξη του στο Atlantic: «Είναι δύσκολο να βρεις ομάδες παιδιών σε εξωτερικούς χώρους και, αν τα βρεις, είναι πιθανό να φορούν στολές και να ακολουθούν κατευθύνσεις των προπονητών, ενώ οι γονείς τους παρακολουθούν και ευθυμούν. ” Σημείωσε επίσης ότι στους παιδικούς σταθμούς και στο νηπιαγωγείο, που στο παρελθόν στόχο είχαν την κοινωνικοποίηση και το παιχνίδι, τώρα επικεντρώνονται σε ακαδημαϊκά ενδιαφέροντα και στην προετοιμασία για μάθηση.

Προτάσεις δραστηριοτήτων

Αν και η δραστηριότητα πρέπει να ξεκινά από την παιδική ηλικία, προτείνεται ότι τα παιδιά ηλικίας 3 έως 5 ετών θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο σωματικά ενεργά καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, χωρίς συγκεκριμένο στόχο. Μόλις τα παιδιά γίνουν 6 ετών, συνιστάται τουλάχιστον μία ώρα μέτριας έως έντονης δραστηριότητας την ημέρα, που θα αυξάνεται όσο μεγαλώνουν. Αυτή η άσκηση θα πρέπει να τα κάνει να ιδρώνουν και να αναπνέουν πιο έντονα. Ο χρόνος θα μπορούσε να χωριστεί μεταξύ, εξωτερικών δραστηριοτήτων και προγραμματισμένων δραστηριοτήτων, αρκεί το σύνολο να είναι τουλάχιστον 60 λεπτά. Η Αμερικάνικη Ένωση Καρδιάς συνιστά επίσης στα παιδιά να έχουν πιο έντονη δραστηριότητα τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων δραστηριοτήτων που ενισχύουν τα οστά και τους μυς.

Παραδείγματα έντονης δραστηριότητας περιλαμβάνουν:

Τρέξιμο (παίζοντας ετικέτα, αγώνες τρεξίματος κλπ.)
Σχοινάκι
Παίζοντας τένις
Γύροι κολύμβησης
Πεζοπορία
Ποδηλασία (με προσπάθεια)

Οι ασκήσεις για τα οστά και τους μυς περιλαμβάνουν:

Τένις
Μπάσκετ
Σχοινάκι
Άσκηση για παιδιά με ιατρικές παθήσεις

Η εύρεση ασκήσεων για παιδιά που ζουν με χρόνιες παθήσεις μπορεί να είναι δύσκολη, αλλά με λίγη δημιουργική σκέψη μπορεί να βρεθεί. Με την έγκριση του γιατρού τους, τα παιδιά με προβλήματα υγείας πρέπει να ξεκινήσουν αργά με διαφορετικές δραστηριότητες και να εργαστούν με πιο απαιτητικό ρυθμό. Οποιαδήποτε δραστηριότητα απολαμβάνουν και μπορούν να κάνουν είναι χρήσιμο, είτε συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι μπάσκετ αναπηρικών αμαξιδίων, είτε απλώς πηγαίνοντας για πεζοπορία ή κολύμπι στην πισίνα.

Η διατήρηση της υγείας των παιδιών μας μας βοηθά όλους στο μέλλον. Η σωματική άσκηση είναι μια καλή αρχή.

 

Πηγή: Science Daily