Την εκστρατεία «Taste the Ocean» ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με την οποία επιδιώκει να μας παροτρύνει να καταναλώνουμε βιώσιμα ψάρια και θαλασσινά και να μας ευαισθητοποιήσει σχετικά με τη σημασία της κατανάλωσης τοπικών, εποχικών και βιώσιμων προϊόντων.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας, οι σεφ μάς παροτρύνουν να στραφούμε στην κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών που αλιεύονται ή παράγονται με βιώσιμο τρόπο. Η εκστρατεία έρχεται σε μια εποχή που οι αλιείς και οι υδατοκαλλιεργητές είναι αντιμέτωποι με τις οικονομικές επιπτώσεις των υγειονομικών μέτρων κατά της πανδημίας της Covid-19, όπως απαγορευτικά κυκλοφορίας και κλείσιμο εστιατορίων και υπηρεσιών εστίασης, που αποτελούν τα κύρια σημεία πώλησης των προϊόντων τους.

Με την εκστρατεία «Taste the Ocean» η Επιτροπή επιδιώκει επίσης να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές σχετικά με τη σημασία της κατανάλωσης τοπικών, εποχικών και βιώσιμων προϊόντων. Τα ψάρια και τα θαλασσινά, εφόσον παράγονται ή συλλέγονται σωστά, μπορούν να καταλάβουν σημαντική θέση στο πλαίσιο μιας βιώσιμης διατροφής, καθώς έχουν πολύ χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο και αποτύπωμα άνθρακα απ’ ό,τι οι περισσότερες πρωτεΐνες που προέρχονται από ζώα της στεριάς.

Ο Ευρωπαίος επίτροπος Περιβάλλοντος, Ωκεανών και Αλιείας, Βιργκίνιους Σινκέβιτσους, δήλωσε σχετικά: «Οι καταναλωτές πρέπει να ευαισθητοποιηθούν για να αποκτήσουν πιο βιώσιμες συνήθειες. Σε στενή συνεργασία με κάποιους από τους διασημότερους σεφ της Ευρώπης, θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους καταναλωτές για τη σημασία που έχουν για την υγεία των θαλασσών και τη στήριξη της βιώσιμης ανάκαμψης υδατοκαλλιεργητών της Ε.Ε. οι ατομικές επιλογές μας όσον αφορά τα προϊόντα της θάλασσας».

Μέσα στο επόμενο τρίμηνο, κορυφαίοι μάγειρες από εννέα χώρες της Ε.Ε. (Βέλγιο, Δανία, Ισπανία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Πορτογαλία και Ρουμανία) θα μοιραστούν με το κοινό διάφορες συνταγές με βάση το ψάρι και τα θαλασσινά. Στο τέλος του έτους θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες. Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας, η Επιτροπή θα παρουσιάσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύνθετος αυτός τομέας.

Από την έναρξη της πανδημίας της Covid-19, η Επιτροπή έχει εγκρίνει σειρά προσωρινών και στοχευμένων μέτρων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί προϊόντων της θάλασσας, όπως έκτακτες τροποποιήσεις και μέτρα ευελιξίας στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας και Θάλασσας, με στόχο την απλουστευμένη ανακατανομή των χρηματοδοτικών πόρων.

Την Ελλάδα εκπροσωπεί ο γνωστός σεφ Γιώργος Τσούλης.

Γευστικές συνταγές και λεπτομέρειες για την καμπάνια μπορείτε να δείτε εδώ