Πως το κρύο ντους βοηθά στη μείωση του άγχους και του στρες

Μπορεί να έχετε ακούσει πως ένα κρύο ντους είναι ότι καλύτερο για να ξυπνήσετε το πρωί και αρκετά βοηθητικό σε περίπτωση που έχετε μυϊκούς πόνους, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να μειώσει το άγχος, επίσης έχει αποδειχτεί ότι το κρύο νερό είναι πιο ωφέλιμο για το δέρμα και για μερικές σωματικές λειτουργίες.

Το άγχος είναι μία κατάσταση ψυχικής υγείας που προκαλεί υπερβολικό φόβο και ανησυχία, όμως το περιστασιακό άγχος είναι κάτι φυσιολογικό. Πολλές φορές, το υπερβολικό στρες μπορεί να δυσκολέψει διάφορες καθημερινές σας δραστηριότητες όπως για παράδειγμα την εργασία σας. Μπορεί να αντιμετωπιστεί με χρήση ιατρικής βοήθειας αλλά και με κάποιες συμπληρωματικές θεραπείες, όπως για παράδειγμα η γιόγκα (μέσω του διαλογισμού), αλλά και… το κρύο ντους.

Πως λειτουργεί

Ένα κρύο ντους μπορεί να σας σταματήσει από το να κάνετε συνεχώς focus στις ανησυχίες και στους φόβους σας. Δηλαδή, τα λεπτά που ξοδεύετε κατά τη διάρκεια του μπάνιου εστιάζουν στο πώς νιώθετε το κρύο νερό πάνω στο σώμα σας και αυτό μπορεί να λειτουργήσει ως πρακτική συνειδητοποίησης, διατηρώντας το μυαλό σας στη στιγμή και όχι σε μελλοντικά γεγονότα που δεν μπορείτε να ελέγξετε.

 

Υδροθεραπεία για κατάθλιψη

Ορισμένες μελέτες έχουν διερευνήσει την υδροθεραπεία για τη θεραπεία άλλων καταστάσεων ψυχικής υγείας, οι οποίες μπορεί να παρέχουν παρόμοια οφέλη για τη διαχείριση του άγχους. Μια τέτοια μελέτη του 2008 εξέτασε το ρόλο της υδροθεραπείας στη θεραπεία της κατάθλιψης. Οι συμμετέχοντες σημειώθηκε ότι παρουσίασαν βελτίωση στα συμπτώματά τους μετά από αρκετές εβδομάδες υδροθεραπείας. Αυτό συνίστατο σε συνεδρίες 2 έως 3 λεπτών με ντους κρύου νερού στους 68 ° F (20 ° C), μία έως δύο φορές την ημέρα.

Το άγχος συχνά οδηγεί σε αυξημένο καρδιακό ρυθμό. Ενώ ορισμένες μελέτες έχουν επισημάνει ότι η κρύα υδροθεραπεία μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό σε άτομα με κατάθλιψη, άλλες έχουν διαπιστώσει ότι το κρύο νερό μπορεί να μειώσει τον καρδιακό σας ρυθμό έως και 15 τοις εκατό.

 

Τα οφέλη του κρύου ντους
  • Μελέτες έχουν αποδείξει ότι τακτικά ντους με κρύο νερό μπορούν να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα και έτσι το σώμα ανταποκρίνεται καλύτερα στην καταπολέμηση των ιών και των λοιμώξεων.
  • Το κρύο ντους επίσης έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.
  • Αυξάνει τις ενδορφίνες, το οποίο σημαίνει πως οι ορμόνες αυτές μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους.
  • Μειώνει την κορτιζόλη, ορμόνη που προκαλεί άγχος.

Οι αθλητές είναι από καιρό γνωστό ότι χρησιμοποιούν λουτρά πάγου για να μειώσουν τη φλεγμονή που μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκό πόνο μετά από έντονη προπόνηση.