Άσθμα: Αντιμετώπιση με την κατάλληλη διατροφή

άσθμα διατροφή καρότα πορτοκάλια Σολωμός σε τραπέζι

Το άσθμα μπορεί να αντιμετωπιστεί και με κατάλληλες αλλαγές στη διατροφή. Σε γενικές γραμμές, μια υγιεινή δίαιτα είναι ευεργετική για το άσθμα, υποστηρίζει η Χόλι Πρεν, πιστοποιημένη γιατρός υποστήριξης διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο.

«Οι δίαιτες πλούσιες σε φρούτα και λαχανικά καθώς και σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη (ιδιαίτερα ωμέγα-3) βοηθούν σημαντικά στη διαχείριση του άσθματος», υποστηρίζει η Κέλι Τζόουνς, ιδιοκτήτρια του Kelly Jones Nutrition, με έδρα το Νιουτάουν της Πενσιλβάνια.

Η μεσογειακή δίαιτα, που βασίζεται στην κατανάλωση πολλών υγιών λιπών (όπως το ελαιόλαδο), ψαριών, δημητριακών ολικής αλέσεως και φρούτων, ταιριάζει με αυτού του είδους τη διατροφή. Υπάρχουν κάποιες προκαταρκτικές ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι αυτή η δίαιτα μπορεί πράγματι να συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά άσθματος, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Δεκεμβρίου 2015 του «Lung».

Άσθμα και διατροφή

  • Μήλα και πορτοκάλια

Εάν θέλετε να ανακουφίσετε τα συμπτώματα του άσθματος, ξεκινήστε προσθέτοντας περισσότερα φρούτα στη διατροφή σας. Τα φρούτα είναι μια καλή πηγή βήτα καροτίνης και βιταμινών C και E, τα οποία μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και το πρήξιμο στους πνεύμονες. Η ανασκόπηση των θρεπτικών ουσιών του 2017 σημείωσε ότι ο λόγος που τα φρούτα έχουν αυτό το αποτέλεσμα δεν είναι γνωστός, αλλά φαίνεται ότι τα μήλα και τα εσπεριδοειδή (συμπεριλαμβανομένων των πορτοκαλιών) έχει αποδειχτεί πως μειώνουν τον κίνδυνο άσθματος και τα συμπτώματα που το συνοδεύουν.

  • Σολομός

Η Τζόουνς υποστηρίζει ότι τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη, ειδικά τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση του άσθματος. Για παράδειγμα, τα παιδιά που τρώνε περισσότερο βούτυρο και «γρήγορο φαγητό» έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν άσθμα, σύμφωνα με μελέτη του 2015 στην «BMC Public Health».

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, από την άλλη πλευρά, σχετίζονται με μείωση της φλεγμονής σε άτομα με άσθμα, σύμφωνα με μελέτη του «Allergology International». Και τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

  • Τζίντζερ

Το τζίντζερ μπορεί να κάνει περισσότερα από το να ανακουφίσει απλώς το στομάχι. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του άσθματος. Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένα συστατικά του μπορεί να βοηθήσουν στη χαλάρωση των αεραγωγών, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «American Journal of Respiratory Cell and Molecular Biology».

Η Κάρεν Σμιθ, εγγεγραμμένη διαιτολόγος και εμπειρογνώμονας διαβήτη στο Ιατρικό Κέντρο Μπάρναρντ στην Ουάσινγκτον, προτείνει την προσθήκη φρέσκιας ρίζας τζίντζερ σε πιάτο με άγριο ρύζι. Με αυτόν τον τρόπο, θα πάρετε τα οφέλη του τζίντζερ και των θρεπτικών συστατικών των φυτικών ινών από το ρύζι.

  • Σπανάκι

Τα φυλλώδη χόρτα, όπως το σπανάκι, είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, ενώ περιέχουν επίσης και φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β). Το φυλλικό οξύ μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα άτομα με άσθμα. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο «Annals of the American Thoracic Society», ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που δεν έλαβαν αρκετό φυλλικό οξύ και βιταμίνη D είχαν σχεδόν οκτώ φορές περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν μία ή περισσότερες σοβαρές κρίσεις άσθματος σε σχέση με τα παιδιά που κατανάλωναν και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά.

Στοιχεία από: everydayhealth.com