fbpx
Πόνος στις αρθρώσεις – Αντιμετώπιση με φυσικό τρόπο

Πόνος στις αρθρώσεις – Αντιμετώπιση με φυσικό τρόπο

Πόνος στις αρθρώσεις; Μπορείτε να απαλλαγείτε με φυσικό τρόπο;

Σύμφωνα με έρευνες, το 93% των ενηλίκων μέσης ηλικίας αναφέρουν  ότι έχουν ήδη υποφέρει από πόνους στις αρθρώσεις.

Πόνος στις αρθρώσεις – Φυσική θεραπεία

πόνος στις αρθρώσεις
Ο πόνος στις αρθρώσεις που οφείλεται σε  οστεοαρθρίτιδα  συνδέεται με την υποβάθμιση του χόνδρου

Ο χόνδρος στις αρθρώσεις τείνει να φθείρετε με τα χρόνια, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει πόνο στις αρθρώσεις.

« Ο αληθινός πόνος στις αρθρώσεις (αρθραλγία) μπορεί να συνοδεύεται ή όχι από φλεγμονή των αρθρώσεων (αρθρίτιδα)», αναφέρουν οι ειδικοί.

Η οστεοαρθρίτιδα – που είναι η πιο κοινή μορφή αρθρίτιδας- είναι πόνος μηχανικής προέλευσης, ενώ η αρθρίτιδα συνδέεται με μια φλεγμονώδη αντίδραση.

Στην οστεοαθρίτιδα τα πρώτα σημάδια φθοράς του χόνδρου είναι πρωινή δυσκαμψία και πόνος στις αρθρώσεις κατά την προσπάθεια καθώς και πρήξιμο στις αρθρώσεις.

Το 90% των ατόμων άνω των 65 ετών πάσχουν από μια περισσότερο ή λιγότερο προχωρημένη μορφή οστεοαρθρίτιδας.

Η αντιμετώπιση της οστεοαρθρίτιδας είναι δυνατή με συνδυασμό σωστών θεραπειών που μειώνουν τον πόνο και τη φλεγμονή, διατηρούν την κινητικότητα της πάσχουσας άρθρωσης και προάγουν την αυτονομία του ασθενούς.

Οι φυσικές μέθοδοι μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του χόνδρου για την πρόληψη ή την επιβράδυνση της φθοράς του. Βοηθούν επίσης στην ανακούφιση του πόνου.

Πόνος στις αρθρώσεις – Θεραπεία με θαλασσινό νερό

Ο πόνος στις αρθρώσεις που οφείλεται σε  οστεοαρθρίτιδα  συνδέεται με την υποβάθμιση του χόνδρου.

Ακόμα κι αν δεν μπορούμε να «επισκευάσουμε» τον χόνδρο, μια καλή παροχή μετάλλων καθιστά δυνατή την επαναπύκνωση του ορυκτού σκελετού των οστών και την επιβράδυνση της αποικοδόμησής του, σύμφωνα με τον Δρ Philippe Goëb.

Το θαλάσσιο πλάσμα , φιλτραρισμένο και βρώσιμο θαλασσινό νερό, είναι ιδιαίτερα φορτωμένο με μέταλλα.

Επιλέξτε υπερτονικό θαλάσσιο πλάσμα , πιο πλούσιο σε μεταλλικά άλατα, με τη μορφή φιαλιδίων.

Πιείτε ένα φιαλίδιο κάθε πρωί με χυμό λεμονιού, πλούσιο σε βιταμίνη C που προάγει την αφομοίωση του ασβεστίου και διπλασιάστε τον όγκο του νερού.

Συνιστάται να κάνετε θεραπείες μίας έως τριών εβδομάδων , με διάλειμμα μίας εβδομάδας και εναλλάξ με θεραπείες φυτών.

Το θαλάσσιο πλάσμα είναι καλά ανεκτό σε εντερικό επίπεδο.

Προσοχή! Σε περίπτωση υπέρτασης προτιμήστε ισοτονικό θαλάσσιο πλάσμα, λιγότερο αλμυρό.

Πόνος στις αρθρώσεις – Κινεζική ιατρική και θεραπεία μαγνητικού πεδίου

πόνος στις αρθρώσεις αντιμετώπιση θεραπεία βότανα

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2014, ο βελονισμός « θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική μείωση του πόνου στις αρθρώσεις», αναφέρει η Ελβετική Ένωση κατά των Ρευματισμών. «Όσο μεγαλύτερη είναι η διάρκεια της θεραπείας, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα» .

Μια άλλη εναλλακτική ιατρική που έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια για τη θεραπεία διαφορετικών μορφών ρευματισμών είναι η θεραπεία με μαγνητικό πεδίο .

Στην περίπτωση της οστεοαρθρίτιδας, φαίνεται να έχει κάποια επίδραση στον πόνο, σημειώνει η Ένωση

Πόνος στις αρθρώσεις – Αναλγητικά φυτά  για να ανακούφιση

Δύο φυτά είναι αποτελεσματικά:

Το Αρπαγόφυτο (Harpagophytum) ή νύχι του διαβόλου είναι ένα φυτό με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες : αρκετές κλινικές δοκιμές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι αποτελεσματικό στη μείωση του πόνου που σχετίζεται με την οστεοαρθρίτιδα.

Η αλογοουρά ή αλλιώς Κοντυλόχορτο, Ιππουρίδες, Πολυκόμπη, Πολυτριχιά είναι πλούσια σε μέταλλα και ιδιαίτερα σε διοξείδιο του πυριτίου, επομένως είναι ιδιαίτερα ανανεωτική για τα οστά.

Αυτή η συσχέτιση καθιστά δυνατή τη δράση τόσο στον πόνο όσο και στην ανάπτυξη οστεοαρθρίτιδας, ακόμη και στη μείωση της χρήσης αντιφλεγμονωδών φαρμάκων, πιστεύει ο Δρ Goëb.

Αυτά τα δύο φυτά βρίσκονται μαζί με τη μορφή συμπληρωμάτων διατροφής: σε αμπούλες

Η συγκέντρωση ποικίλλει από το ένα προϊόν στο άλλο, είναι απαραίτητο να προσαρμόσετε τον αριθμό των αμπούλων ή των καψουλών ώστε να φτάσει τα 400 έως 500 mg ξηρού ή υγρού εκχυλίσματος ή 1 έως 2 g φυτικής σκόνης την ημέρα.

Λαμβάνεται 7 έως 10 ημέρες το μήνα.

Σε περίπτωση επώδυνης φλεγμονώδους έξαρσης, είναι δυνατό να αυξηθούν οι δόσεις, έως και να διπλασιαστούν, για μια εβδομάδα.

«Τα αναλγητικά φυτά με βάση τη λευκή ιτιά ή το νύχι του διαβόλου εκτιμώνται ιδιαίτερα», προσθέτει η Ελβετική Ένωση κατά των ρευματισμών.

Ο πόνος στις αρθρώσεις μπορεί να μειωθεί αν λαμβάνονται τακτικά, αυτά τα σκευάσματα

Πόνος στις αρθρώσεις – Ποια είναι η καλύτερη αντιφλεγμονώδης αλοιφή;

“Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε τοπικές αλοιφές και τζελ με βάση την άρνικα ή το comfrey . Αυτά τα σκευάσματα είναι γενικά πολύ καλά ανεκτά και μπορούν να συνδυαστούν με φάρμακα παραδοσιακής ιατρικής“, συνιστά η Ελβετική Ένωση κατά των ρευματισμών.

Πόνος στις αρθρώσεις και αιθέρια έλαια: Ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό φυσικό αντιφλεγμονώδες;

Πόνος στις αρθρώσεις με Γωλθέρια αιθέριο έλαιο για ανακούφιση
Σε περίπτωση έντονου πόνου στις αρθρώσεις, μπορεί o Ευκάλυπτος να συσχετιστεί με το αιθέριο έλαιο του wintergreen (Γωλθέρια)

Το αιθέριο έλαιο από Ευκάλυπτο κιτρώδη (Eucalyptus citriodora) έχει αντιφλεγμονώδη δράση.

Λειτουργεί με την ίδια αρχή με τα φάρμακα τύπου ασπιρίνης.

Μελέτες δείχνουν ότι ορισμένες από τις ενώσεις του, οι αλδεΰδες, έχουν παρόμοια αναλγητική αποτελεσματικότητα.

Χρησιμοποιείται στο μασάζ , είναι ένα πραγματικό φάρμακο της γιαγιάς που ανακουφίζει τον περιστασιακό πόνο κατά τη διάρκεια εξάρσεων της οστεοαρθρίτιδας.

Μην το χρησιμοποιείσετε σκέτο γιατί μπορεί να είναι ερεθιστικό για το δέρμα.

Είναι λοιπόν απαραίτητο να αραιώσετε περίπου 10 σταγόνες αιθέριου ελαίου σε μισό κουταλάκι του γλυκού φυτικό έλαιο που διεισδύει καλά, όπως το macadamia.

Κάντε απαλό μασάζ στην πάσχουσα περιοχή, επιμένοντας στα ευαίσθητα σημεία.

«Σε περίπτωση έντονου πόνου, μπορεί να συσχετιστεί με το αιθέριο έλαιο του wintergreen (Γωλθέρια) , ακόμα πιο αναλγητικό: 5 σταγόνες από το καθένα αραιωμένο σε φυτικό έλαιο» , συμβουλεύει ο Δρ Goëb.

Να μη χρησιμοποιείται ποτέ σε έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες.

Πόνος στις αρθρώσεις – Οι θεραπείες της γιαγιάς;

Εκτός από τα φυτά και τις θεραπείες με θαλασσινό νερό , το ζεστό και το κρύο είναι απλές σπιτικές θεραπείες που μπορούν να βοηθήσουν στην εξάλειψη ή τη μείωση του πόνου στις αρθρώσεις.

  • Πόνος στις αρθρώσεις – Θερμότητα, ένα φυσικό παυσίπονο για τη χαλάρωση των μυών

Πόνος στις αρθρώσεις και ζέστη: Διεγείρει την κυκλοφορία και χαλαρώνει τους μύες

Σε περίπτωση αρθρικών πόνων, η ζέστη ανακουφίζει γενικά, τους πόνους της οστεοαρθρίτιδας, αλλά λιγότερο αυτούς της αρθρίτιδας.

Η καψαϊκίνη, μια θερμαντική ένωση που εκχυλίζεται από πιπέρι καγιέν, συνιστάται από τον Οργανισμό Φαρμάκων των Ηνωμένων Πολιτειών για τις ανακουφιστικές του ιδιότητες.

⇒ Κάντε μασάζ σε μικρές περιοχές (δάχτυλα ή λαιμό) με τζελ ή κρέμα με βάση την καψαϊκίνη (τζελ Capsaïcin, βάλσαμο Saint-Bernard, βάλσαμο θέρμανσης Dolpic, κ.λπ.).

Εάν ο πόνος είναι στο γόνατο ή στο λαιμό :

  • εφαρμόστε ένα θερμαντικό επίθεμα για να διατηρηθεί για αρκετές ώρες ή μια θήκη με τζελ που θα θερμανθεί στο φούρνο μικροκυμάτων και θα επαναχρησιμοποιηθεί

Αν κοκκινίσει η περιοχή, μην ανησυχείτε. Αν όμως αισθανθείτε αίσθημα καύσου καλύτερα να κάνετε μια εξέταση σε μια μικρή περιοχή και να ξεπλύνετε

Πόνος στις αρθρώσεις και κρύο: Αποτελεσματικό κατά του πόνου που προκαλείται από φλεγμονή των αρθρώσεων

Η εφαρμογή κρύου (π.χ. πάγου) είναι επίσης μια καλή φυσική θεραπεία.

Μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου που προκαλείται από φλεγμονή των αρθρώσεων.

Θα πρέπει να εφαρμόζεται θερμότητα ή κρύο για τουλάχιστον 15 λεπτά τη φορά για να επιτραπεί βαθιά διείσδυση. Το δέρμα πρέπει να προστατεύεται από την υπερβολική ζέστη και το κρύο. Ο πάγος πρέπει, για παράδειγμα, να τοποθετείται σε μια πλαστική σακούλα και να τυλίγεται σε μια πετσέτα.

Πόνος στις αρθρώσεις και αποτελεσματικότητα των φυσικών θεραπειών

φυσική θεραπεία για τον πόνο στις αρθρώσεις

Εάν και οι φυσικές θεραπείες μπορούν να είναι αποτελεσματικές για την ανακούφιση του πόνου στις αρθρώσεις και αποτελούν μια καλή εναλλακτική ή/και συμπλήρωμα των συμβατικών θεραπειών, συνιστάται να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας που θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε την αιτία του πόνου σας και θα σας προτείνει μια θεραπεία προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας.

Ο οικογενειακός γιατρός, ο ρευματολόγος, ο θεραπευτής και άλλοι ειδικοί συνεργάζονται χέρι-χέρι στο πλαίσιο μιας διεπιστημονικής θεραπείας προκειμένου να αναπτύξουν μια θεραπεία προσαρμοσμένη στις συγκεκριμένες ανάγκες του ασθενούς.

Πόνος στις αρθρώσεις: Συσκευές που ανακουφίζουν

Ορθώσεις, ζεστές/κρύες συσκευασίες, συσκευές ηλεκτροδιέγερσης… λύσεις χωρίς φάρμακα μπορούν να σας βοηθήσουν να έχετε λιγότερο πόνο. Λύσεις και εξηγήσεις από τους ειδικούς μας ανάλογα με τη θέση του πόνου.

Πόνος στις αρθρώσεις – Αυχένας : Κολάρο

Μόνο σε οξείες περιόδους, για 1 εβδομάδα το πολύ χρησιμοποιείται το κολάρο και όχι περισσότερες από 4 ώρες την ημέρα

Πόνος στις αρθρώσεις – Καρπός  (σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα): Νάρθηκας

Ο νάρθηκας είναι αποτελεσματικός σε πρώιμες μορφές συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα .

Το φοράμε τη νύχτα για να ηρεμήσει η άρθρωση και να αποτρέψει ακραίες ακούσιες κινήσεις κατά τη διάρκεια του ύπνου

Πόνος στις αρθρώσεις – Οστεοαρθρίτιδα των δακτύλων: Νάρθηκας

Αν πρόκειται για οστεοαρθρίτιδα του αντίχειρα , η χρήση συγκεκριμένης άκαμπτης όρθωσης τη νύχτα είναι η πιο αποτελεσματική λύση κατά του πόνου

Για τα μακριά δάχτυλα, υπάρχουν άκαμπτες ορθώσεις σε σχήμα δακτυλικής κούνιας, φτιαγμένες στα μέτρα τους, για να φοριούνται και τη νύχτα.

Πόνος στις αρθρώσεις – Οστεοαρθρίτιδα γόνατος

Ένα απαλό και ελαστικό μοντέλο μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου .

Μπορείτε να φοράτε το στήριγμα γονάτου όλη την ημέρα, αλλά αν δεν έχετε βελτίωση μετά από 8 ημέρες, δεν χρειάζεται να επιμείνετε

Πόνος στις αρθρώσεις – Μπορεί να έχει επίδραση η διατροφή ;

διατροφή για τον πόνο στις αρθρώσεις

Σε περιπτώσεις πόνου στις αρθρώσεις φλεγμονώδους προέλευσης (αρθρίτιδα), η διατροφή είναι πράγματι ένας σημαντικός παράγοντας που μπορεί να συμβάλει στη φλεγμονή των αρθρώσεων. Ορισμένες τροφές είναι γνωστό ότι είναι πολύ όξινες και ως εκ τούτου προφλεγμονώδεις, ενώ άλλες αντιθέτως είναι ευεργετικές.

Επομένως, η υιοθέτηση μιας αντιφλεγμονώδους δίαιτας είναι απαραίτητη. Αντίθετα, ορισμένες κατηγορίες τροφών που προκαλούν οξύτητα πρέπει να αποφεύγονται.

Πόνος στις αρθρώσεις – Ποιοι είναι οι 5 χειρότεροι τύποι τροφών που πρέπει να αποφεύγετε για την οστεοαρθρίτιδα;

  • Γλυκά
  • Επεξεργασμένα τρόφιμα ( άσπρο ψωμί, λευκή ζάχαρη, λευκό αλεύρι κ.λπ.)
  • Κόκκινο κρέας και αλλαντικά: Προτιμήστε το λευκό κρέας και το ψάρι (λιπαρό, κατά προτίμηση, επειδή είναι πλούσιο σε ωμέγα-3, ένα ευεργετικό λιπαρό οξύ για την αντιμετώπιση της φλεγμονής των αρθρώσεων ή του εκφυλισμού του χόνδρου σύμφωνα με διάφορες επιστημονικές μελέτες).
  • Τηγανητά τρόφιμα ( τσιπς , πατατάκια, πατάτες κ.λπ.)
  • Συσκευασμένοι χυμοί φρούτων και σόδες.

Πόνος στις αρθρώσεις – Πώς να προλάβετε τους ρευματισμούς;

Είναι δύσκολο να αποτραπεί η εμφάνιση ρευματισμών, ωστόσο η πρόληψη παίζει σημαντικό ρόλο και ιδιαίτερα από την παιδική ηλικία. Γι αυτό συστήνεται:

  • Μια συγκεκριμένη φυσική δραστηριότητα που πρέπει να προσαρμοστεί σε ασθενείς με οστεοαρθρική νόσο.
  • Διακοπή καπνίσματος και καλή στοματική υγιεινή: 2 αποδεδειγμένοι παράγοντες κινδύνου για την έναρξη και την επιδείνωση της ρευματοειδούς αρθρίτιδας.
  • Προγράμματα πρόληψης τραυμάτων , ξεκινώντας από την παιδική/εφηβική ηλικία.
  • Μια ισορροπημένη διατροφή προκειμένου να αποφευχθεί το υπερβολικό βάρος, ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για ρευματισμούς .
  • Πρόληψη πτώσεων σε ηλικιωμένους υπεύθυνους για κατάγματα σε ασθενείς με οστεοπόρωση .
Konstantina Stergiou
Επιμέλεια κειμένου Κωνσταντίνα Στεργίου
× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.