Υπερκόπωση και αντιμετώπιση με βιταμίνες και συμπληρώματα

Υπερκόπωση και αντιμετώπιση με βιταμίνες και συμπληρώματα

Η υπερκόπωση μπορεί να καταπολεμηθεί επιτυχώς με ορισμένες βιταμίνες. Η ισορροπημένη διατροφή, η τακτική άσκηση και ο επαρκής ύπνος είναι οι καλύτεροι τρόποι για να διατηρήσετε τα επίπεδα της φυσικής σας ενέργειας.

Λόγω των σύγχρονων ρυθμών ζωής, το να ακολουθεί κάποιος όλα τα παραπάνω δεν είναι πάντα εφικτό. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά συμπληρώματα στα οποία μπορείτε να στραφείτε για αύξηση της ενέργειας.

Βιταμίνες – Υπερκόπωση

  • Βιταμίνη Β12

Μαζί με τις άλλες βιταμίνες Β, η βιταμίνη Β12 βοηθά στη μετατροπή της τροφής σε ενέργεια που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κύτταρά σας. Διατηρεί επίσης τα νεύρα και τα κύτταρα του αίματος υγιή και βοηθά στην πρόληψη ενός τύπου αναιμίας που μπορεί να σας κάνει αδύναμους και κουρασμένους. Η βιταμίνη Β12 βρίσκεται φυσικά σε μια ποικιλία ζωικών πρωτεϊνών, όπως κρέας, ψάρι και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Το σώμα χρειάζεται σίδηρο για να παράγει αιμοσφαιρίνη, μια πρωτεΐνη στα ερυθρά αιμοσφαίρια που μεταφέρει οξυγόνο από τους πνεύμονες στα όργανα και τους ιστούς σε όλο το σώμα. Χωρίς επαρκή επίπεδα σιδήρου, τα ερυθρά αιμοσφαίρια δεν μπορούν να μεταφέρουν αποτελεσματικά οξυγόνο στους ιστούς του σώματος. Αυτό οδηγεί σε αναιμία, η οποία μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι και αδύναμοι.

Οι αιτίες της αναιμίας ανεπάρκειας σιδήρου περιλαμβάνουν:

  1. Διατροφή φτωχή σε σίδηρο: Οι πλουσιότερες πηγές σιδήρου στη διατροφή περιλαμβάνουν κρέας και θαλασσινά.
  2. Απώλεια αίματος: Περισσότερο από το ήμισυ του σιδήρου του σώματός σας βρίσκεται στο αίμα.
  3. Εγκυμοσύνη: Οι έγκυες γυναίκες χρειάζονται διπλάσιο σίδηρο για να υποστηρίξουν τη φυσιολογική ανάπτυξη του εμβρύου. Δυστυχώς, περίπου οι μισές από τις έγκυες εμφανίζουν αναιμία.

Η μυϊκή κόπωση είναι ένα κοινό σύμπτωμα σε άτομα που δεν λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη D. Περισσότερο από το 50% των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ανεπάρκεια βιταμίνης D. Ορισμένα άτομα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, όπως:

  1. μεγαλύτεροι ενήλικοι
  2. άτομα με πιο σκούρο δέρμα
  3. άτομα με μικρή έκθεση στον ήλιο
  4. παχύσαρκα άτομα
  • Τυροσίνη

Η τυροσίνη είναι ένα αμινοξύ που παράγεται φυσικά από το σώμα. Βρίσκεται στα περισσότερα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όπως κοτόπουλο, αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα. Η τυροσίνη είναι σημαντική για την παραγωγή νευροδιαβιβαστών, οι οποίοι είναι χημικές ουσίες που μεταδίδουν μηνύματα στον εγκέφαλο. Αυτοί οι νευροδιαβιβαστές πιστεύεται ότι μειώνονται με τις ψυχικές και σωματικές απαιτητικές δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τα επίπεδα συγκέντρωσης και ενέργειας.

Σε πολλές μελέτες, τα συμπληρώματα τυροσίνης έχουν βρεθεί ότι βοηθούν στην αύξηση της εγρήγορσης και των επιπέδων της ενέργειας. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της μνήμης.

Άλλα συμπληρώματα διατροφής

  • Μελατονίνη

Η μελατονίνη είναι μια φυσική ορμόνη που βοηθά στον ύπνο. Τα συμπληρώματα με μελατονίνη μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την ανακούφιση της αϋπνίας, μιας διαταραχής του ύπνου που επηρεάζει περίπου το 30% των ενηλίκων σε όλο τον κόσμο. Η χρόνια αϋπνία μπορεί να σας κάνει να νιώθετε συνεχώς κουρασμένοι. Για άτομα με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, τα συμπληρώματα μελατονίνης έχουν αποδειχτεί ότι βελτιώνουν τη συγκέντρωση και την ενέργεια, ενώ μειώνουν την κόπωση.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι μειωμένες εκκρίσεις μελατονίνης έχουν συσχετιστεί με τη γήρανση, τη νόσο του Αλτσχάιμερ, τον διαβήτη τύπου 2, τον καρκίνο και την υψηλή αρτηριακή πίεση. Τα συμπληρώματα μελατονίνης φαίνεται να είναι ασφαλή. Επιπλέον, δεν κάνουν το σώμα να παράγει λιγότερη μελατονίνη και δεν προκαλούν εξάρτηση.

  • Ashwagandha

Η ashwagandha είναι ένα από τα πιο σημαντικά φαρμακευτικά βότανα στην ινδική αγιουρβέδα. Η ashwagandha πιστεύεται ότι αυξάνει την ενέργεια ενισχύοντας την ανθεκτικότητα του σώματός σας στο σωματικό και πνευματικό στρες. Σε μια μελέτη, τα άτομα που έλαβαν ashwagandha έδειξαν σημαντικές βελτιώσεις στα επίπεδα άγχους, σε σύγκριση με αυτούς που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Είχαν επίσης 28% χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης, μιας ορμόνης που αυξάνεται ως απόκριση στο στρες. Εκτός από τη βελτίωση της ψυχικής κόπωσης και του στρες, η έρευνα έδειξε επίσης ότι η ashwagandha μπορεί να ανακουφίσει την κόπωση που σχετίζεται με την άσκηση.

  • Rhodiola rosea

Η rhodiola rosea είναι ένα βότανο που αναπτύσσεται σε ορισμένες κρύες, ορεινές περιοχές. Χρησιμοποιείται ευρέως ως προσαρμογόνο, μια φυσική ουσία που ενισχύει την ικανότητα του σώματος να αντιμετωπίζει το άγχος. Σε μια μελέτη, οι ερευνητές συνδύασαν και ανέλυσαν τα αποτελέσματα 11 μελετών που εξέτασαν τις επιδράσεις της rhodiola στη σωματική και ψυχική κόπωση σε περισσότερα από 500 άτομα.

Από τις 11 μελέτες, οκτώ βρήκαν στοιχεία ότι η ροδιόλα μπορεί να βελτιώσει τη σωματική απόδοση και να μειώσει την ψυχική κόπωση. Δεν υπήρχαν επίσης σημαντικοί κίνδυνοι για την ασφάλεια που σχετίζεται με συμπληρώματα ροδιόλας. Η rhodiola μπορεί ακόμη να βοηθήσει και στην κατάθλιψη, η οποία συνήθως συνδέεται με την κόπωση.

 

 

× Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας

Αρχίστε να λαμβάνετε ενημερώσεις σχετικά με την υγεία, τη διατροφή, την ομορφιά και την φυσική κατάσταση.