Είναι απ’τα πρώτα μαθήματα της ζωής μας το περπάτημα.Αποτελεί μια θαυμαστή δραστηριότητα για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.Οι ειδικοί από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ υποστηρίζουν πως είναι απ’τα σπουδαιότερα βοηθήματα στην μείωση αρτηριακής πίεσης, στην απώλεια σωματικού βάρους,στην ενίσχυση της μνήμης κ.α.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ θεωρείται η τέλεια άσκηση

Υπάρχουν πάρα πολλά που γνωρίζουμε ήδη όλοι μας, αλλά τα 5 βασικά οφέλη του περπατήματος με στατιστικές ποσά και αριθμούς,μπορεί να ξαφνιάσουν αρκετούς:

  1. Οι ερευνητές του Χάρβαρντ εξέτασαν 32 γονίδια που προκαλούν παχυσαρκία σε περισσότερους από 12.000 ανθρώπους για να καθορίσουν πόσα από αυτά τα γονίδια παίζουν ρόλο στο σωματικό βάρος. Στην συνέχεια ανακάλυψαν ότι ανάμεσα στους συμμετέχοντες που περπατούσαν γρήγορα για περίπου μία ώρα τη μέρα, οι επιδράσεις αυτών των γονιδίων είχαν μειωθεί κατά 50%
  2. Μελέτες από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ έδειξε ότι το περπάτημα για 15 λεπτά μπορεί να περιορίσει την επιθυμία για σοκολάτα και να μειώσει την ποσότητα σοκολάτας που τρώμε όταν είμαστε υπό πίεση.
  3. Μία μελέτη της Αμερικανικής Αντικαρκινικής Εταιρίας έδειξε πως οι γυναίκες που περπατούσαν επτά οι περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως είχαν 14% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού, συγκριτικά με τις γυναίκες που περπατούσαν τρεις, ή λιγότερες ώρες την εβδομάδα.
  4. Αρκετές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το περπάτημα μειώνει τον πόνο που σχετίζεται με τις αρθρώσεις. Εκτιμάται δε ότι το περπάτημα περίπου οκτώ χιλιομέτρων την εβδομάδα μπορεί να προστατέψει από την αρθρίτιδα. Το περπάτημα προστατεύει τις αρθρώσεις, ειδικά στα γόνατα και τα ισχία που είναι πιο επιρρεπή στην οστεοαρθρίτιδα, εξασφαλίζοντας την ορθή λειτουργία του μυοσκελετικού μας συστήματος.
  5. Σύμφωνα με μελέτη 1.000 ανδρών και γυναικών που περπατούσαν τουλάχιστον 20 λεπτά την ημέρα τουλάχιστον πέντε φορές την εβδομάδα, εξακριβώθηκε πως το περπάτημα θωρακίζει την άμυνα του οργανισμού. Οι συμμετέχοντες είχαν 43% λιγότερες μέρες ασθενείας συγκριτικά με εκείνους που ασκούνταν μία φορά την εβδομάδα ή και λιγότερο, ενώ η διάρκεια της ασθενείας τους διήρκεσε λιγότερο και τα συμπτώματα του κρυολογήματος αλλά και της γρίπης ήταν ηπιότερα.