Κατακράτηση υγρών: Αντιμετώπιση με βότανα

κατακράτηση υγρών βότανα γυναικεία πλάτη

Η κατακράτηση υγρών στο σώμα μπορεί να αντιμετωπιστεί και φυσικά, με διουρητικά βότανα, αλλά και με άλλους τρόπους. Τα διουρητικά είναι ουσίες που αυξάνουν την παραγόμενη ποσότητα ούρων και βοηθούν το σώμα να απαλλαγεί από την περίσσεια νερού.

Η κατακράτηση υγρών μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε πρησμένοι στα πόδια, στους αστραγάλους και τα χέρια. Διάφοροι παράγοντες μπορούν να προκαλέσουν κατακράτηση υγρών, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων σοβαρών υποκείμενων καταστάσεων υγείας, όπως η νεφρική νόσος και η καρδιακή ανεπάρκεια.

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι βιώνουν ήπια κατακράτηση υγρών λόγω ορμονικών αλλαγών του εμμηνορροϊκού κύκλου ή απλώς λόγω απουσία ούρησης για μεγάλα χρονικά διαστήματα, όπως κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης πτήσης, και αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με βότανα.

Βότανα και κατακράτηση υγρών

  • Εκουιζέτο

Το εκουιζέτο χρησιμοποιείται ως διουρητικό εδώ και χρόνια και διατίθεται στο εμπόριο τόσο ως τσάι όσο και σε μορφή κάψουλας. Παρά τη συχνή του χρήση, πολύ λίγες μελέτες το έχουν εξετάσει. Μελέτη σε 36 άνδρες διαπίστωσε ότι το εκουιζέτο ήταν εξίσου αποτελεσματικό με το διουρητικό φάρμακο υδροχλωροθειαζίδη. Αν και θεωρείται γενικά ασφαλές, δεν συνιστάται για μακροχρόνια χρήση. Επίσης, δεν πρέπει να λαμβάνεται από άτομα που έχουν νεφρική νόσο ή διαβήτη.

  • Μαϊντανός

Ο μαϊντανός χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια ως διουρητικό στη λαϊκή ιατρική. Παραδοσιακά, παρασκευάζεται ως τσάι και λαμβάνεται αρκετές φορές την ημέρα για να μειωθεί η κατακράτηση υγρών. Μελέτες σε αρουραίους έχουν δείξει ότι μπορεί να αυξήσει τη ροή των ούρων και να ασκήσει ήπια διουρητική δράση.

  • Ιβίσκος

Ο ιβίσκος ανήκει σε οικογένεια φυτών που είναι γνωστή για την παραγωγή όμορφων και έντονα χρωματισμένων λουλουδιών. Αν και υπάρχουν περιορισμένα στοιχεία, φαίνεται ότι ο ιβίσκος έχει αρκετά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με υπέρταση. Είναι επίσης διουρητικό και αποτελεσματικό φάρμακο στην ήπια κατακράτηση υγρών. Συνολικά, τα αποτελέσματα είναι ανάμεικτα. Παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε διουρητικό αποτέλεσμα σε ζώα, μελέτες σε ανθρώπους που έλαβαν ιβίσκο μέχρι στιγμής δεν κατάφεραν να δείξουν έντονο διουρητικό αποτέλεσμα.

  • Πράσινο και μαύρο τσάι

Τόσο το μαύρο όσο και το πράσινο τσάι περιέχουν καφεΐνη και μπορούν να δράσουν ως διουρητικά. Σε αρουραίους, το μαύρο τσάι έχει αποδειχτεί ότι έχει ήπια διουρητική δράση. Αυτό αποδόθηκε στην περιεκτικότητά του σε καφεΐνη. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με τον καφέ, μπορεί να αναπτύξετε ανοχή στην καφεΐνη που έχει το τσάι. Αυτό σημαίνει ότι το διουρητικό αποτέλεσμα είναι πιθανό να εμφανιστεί μόνο σε άτομα που δεν πίνουν τακτικά τσάι.

Άλλοι τρόποι μείωσης της κατακράτησης υγρών

Άλλες στρατηγικές μπορεί επίσης να σας βοηθήσουν να μειώσετε την κατακράτηση υγρών, όπως:

  • Άσκηση: Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τα επιπλέον υγρά, αυξάνοντας τη ροή του αίματος στους ιστούς και προκαλώντας εφίδρωση.
  • Αυξημένη πρόσληψη μαγνησίου: Το μαγνήσιο είναι ένας ηλεκτρολύτης που βοηθά στη ρύθμιση της ισορροπίας υγρών. Τα συμπληρώματα μαγνησίου έχει αποδειχτεί ότι βοηθούν στη μείωση της κατακράτησης υγρών σε γυναίκες με προεμμηνορροϊκό σύνδρομο.
  • Τροφές πλούσιες σε κάλιο: Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ούρων και να μειώσει τα επίπεδα νατρίου, καταπολεμώντας έτσι την κατακράτηση υγρών.
  • Ενυδάτωση: Μερικοί επιστήμονες πιστεύουν ότι η αφυδάτωση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο κατακράτησης νερού.
  • Λιγότερη κατανάλωση αλατιού: Δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι μπορεί να προωθήσει την κατακράτηση υγρών.

Στοιχεία από: healthline.com