Δώστε υποσχέσεις στον εαυτό σας για να βελτιώσετε τη διατροφή σας και να χάσετε βάρος, ξεκινώντας από σήμερα κιόλας.

Οι περισσότεροι από εμάς είμαστε πλάσματα της συνήθειας. Αγοράζουμε τα ίδια τρόφιμα από το ίδιο μανάβικο, προετοιμάζουμε τις ίδιες συνταγές ξανά και ξανά και ζούμε σύμφωνα με τις καθιερωμένες συνήθειες, οι οποίες πολλές φορές είναι επιβλαβείς. Ωστόσο, αν σκέφτεστε σοβαρά να υιοθετήσετε μια πιο υγιεινή διατροφή και να χάσετε βάρος, θα πρέπει να είστε έτοιμοι να αλλάξετε τις κακές διατροφικές σας συνήθειες και να αρχίσετε να αντιλαμβάνεστε διαφορετικά τον τρόπο ζωής σας.

Υπόσχεση Νο1: «Θα τρώω περισσότερα φρούτα και λαχανικά»

Υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι θα εντάξετε στη διατροφή σας περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Το πρωί θα μπορούσατε να πίνετε έναν φυσικό χυμό πορτοκάλι, το μεσημεριανό σας να περιλαμβάνει και μια σαλάτα, ενώ το απόγευμα να τρώτε ένα από τα φρούτα του χειμώνα. Ακόμη και μέσα στο γιαούρτι θα μπορούσατε να προσθέσετε κομματάκια φρούτων όπως είναι το ακτινίδιο, το μήλο ή το αχλάδι. Τέλος, ο πουρές κουνουπιδιού αποτελεί μια επιπλέον θρεπτική αξία όταν προστίθεται σε πουρέ πατάτας.

Υπόσχεση Νο2: «Θα τρώω πιο υγιεινά σνακ»

Το σνακ μπορεί να σας βοηθήσει να επιμείνετε στους διατροφικούς σας στόχους εάν επιλέξετε σοφά. Κάντε στην άκρη μπισκότα, τσουρέκια και άλλα γλυκίσματα και επιλέξτε φρέσκα εποχιακά φρούτα, κουλουράκια και ξηρούς καρπούς. Το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή για σνακ εφόσον δεν έχει υπερβολική ζάχαρη. Επίσης, οι νιφάδες σταριού, τα κορν φλέικς ολικής αλέσεως είναι πολύ ικανοποιητικές επιλογές.

Υπόσχεση Νο3: «Θα μειώσω τη ζάχαρη»

Η ζάχαρη θεωρείται «κακός σύμβουλος» στη διατροφή, κι αυτό γιατί είναι ο πιο αγνός επεξεργασμένος υδατάνθρακας, πράγμα που σημαίνει ότι έχει τον υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από όλα τα τρόφιμα. Αυτό συνεπάγεται ραγδαία αύξηση στο σάκχαρο του αίματος μετά την κατανάλωσή της, ενισχύοντας την πείνα και οδηγώντας στη λαιμαργία. Συνεπώς, η ζάχαρη θα πρέπει αν όχι να αποκλείεται τελείως από τη διατροφή των παιδιών, τουλάχιστον να περιορίζεται στο ελάχιστο δυνατό.

Υπόσχεση Νο4: «Θα περιορίσω την καφεΐνη»

Η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει νευρικότητα και να διαταράξει τον ύπνο σας, που έχει άμεση σχέση με τη διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους. Μην ξεπερνάτε ημερησίως τα 2-3 φλιτζάνια καφέ και μειώστε σταδιακά την ποσότητα, προσπαθώντας να κρατάτε σε εγρήγορση τον οργανισμό σας με τακτικά και υγιεινά γεύματα αλλά και άφθονο νερό.

Υπόσχεση Νο5: «Θα πίνω περισσότερο νερό»

Ας το παραδεχτούμε: Μέσα στον κόσμο του ποτού, το νερό δεν ακούγεται τόσο δελεαστικό. Όμως ακόμη και μια μικρή αφυδάτωση μπορεί να σας δημιουργήσει πρόβλημα και ενοχλήσεις, όπως κόπωση, ξηρό δέρμα και δυσκοιλιότητα. Τα οκτώ ποτήρια νερό ημερησίως είναι ο κανόνας ‒ αν πίνετε περισσότερα, ακόμη καλύτερα. Μπουκάλι με νερό

Υπόσχεση Νο6: «Θα παίρνω σπιτικό φαγητό στη δουλειά»

Όσο περιορισμένος και να είναι ο χρόνος σας, μπορείτε να ετοιμάζετε από το προηγούμενο βράδυ το γεύμα που θα πάρετε στη δουλειά. Μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να μαγειρεύετε άπαχο κρέας και λαχανικά το Σαββατοκύριακο κι έτσι μέσα στην εβδομάδα να εξοικονομείτε αρκετό χρόνο. Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγετε τους πειρασμούς του γρήγορου και έτοιμου φαγητού στη δουλειά. Αν δεν έχετε προλάβει να μαγειρέψετε, ακόμη και μια σαλάτα με λίγο άπαχο τυρί ή αυγό είναι μια εύκολη λύση.

Υπόσχεση Νο7: «Θα σταματήσω να τρώω γρήγορα»

Όταν τρώτε γρήγορα, αυξάνεται η πιθανότητα να μην προλάβετε να αντιληφθείτε εγκαίρως το σήμα που στέλνει το στομάχι στον εγκέφαλο ότι έχει χορτάσει. Έτσι, όταν αφήνετε τελικά το πιρούνι, πολλές φορές είναι ήδη αργά: έχετε ήδη φάει πολύ περισσότερο απ’ όσο χρειαζόσασταν. Θα πρέπει λοιπόν να μασάτε αργά και να μη βιάζεστε να βάλετε την επόμενη μπουκιά στο στόμα σας καθώς και να συγκεντρώνεστε σε αυτό που τρώτε.

Υπόσχεση Νο8: «Θα διαθέτω αυτοσυγκράτηση και δεν θα παρασύρομαι»

Αν είστε λάτρεις του φαγητού, πολλές φορές θα σας έχει παρασύρει μια μυρωδιά, μια λαχταριστή υφή ή μια θελκτική όψη σερβιρίσματος. Εκείνη τη στιγμή, όμως, πρέπει να βάζετε μπροστά τη λογική και να συνειδητοποιείτε ότι δεν αξίζει να ξεφύγετε από τη διατροφή σας απλώς και μόνο για να ικανοποιήσετε μια πρόσκαιρη επιθυμία. Πρέπει να ξέρετε τι είναι αυτό που τρώτε, πόσες θερμίδες έχει και φυσικά να το ευχαριστιέστε τόσο όταν το γεύεστε όσο και μετά.

Υπόσχεση Νο9: «Θα μάθω να λέω “όχι”»

Δεν είναι πάντα εύκολο να «κολλήσετε» με υγιεινές επιλογές τροφίμων, ειδικά όταν πιέζεστε από… εξωτερικές δυνάμεις. Για παράδειγμα, όταν ένας συνάδελφος φέρνει σπιτικές λιχουδιές στο γραφείο. Ενημερώστε τους άλλους ότι προσπαθείτε να κάνετε το καλύτερο όσον αφορά υγιεινές επιλογές φαγητού ή απορρίψτε τυχόν λιχουδιές που σας προσφέρονται. Στην πραγματικότητα, δεν χρωστάτε σε κανέναν καμία εξήγηση για τις επιλογές που κάνετε. Η καλή κατανάλωση αποτελεί επένδυση για τη δική σας υγεία.

Υπόσχεση Νο10: «Θα αγαπώ τον εαυτό μου»

Οι έρευνες είναι ξεκάθαρες και σε αυτό το σημείο: άνθρωποι που προσπαθούν να αλλάξουν κάτι με οδηγό την ενοχή ή τη σύγχυση συχνά αποτυγχάνουν. Αυτοί όμως που σέβονται και αγαπούν τον εαυτό τους –και σε γενικές γραμμές είναι χαρούμενοι με το ποιόν τους– έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Η τήρηση της υγιεινής διατροφής είναι ένα από τα πιο δύσκολα εγχειρήματα. Δεν πρέπει, λοιπόν, να ξεχνάτε να επιβραβεύετε τον εαυτό σας με ένα γλυκό σε τακτά χρονικά διαστήματα ή όταν νιώθετε ότι πραγματικά το χρειάζεστε. Θυμηθείτε ότι η αφαίρεση κάθε είδους γλυκού από τη διατροφή μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της κορτιζόλης και κατ’ επέκταση την παραγωγή γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα την αποθήκευση μεγαλύτερων ποσοστών λίπους στο σώμα.

Δίνοντας μικρές, απλές υποσχέσεις στον εαυτό σας για τη διατροφή και τον τρόπο ζωής σας μπορείτε να βελτιώσετε την υγεία σας καθώς και να μειώσετε το βάρος σας.

Extra tips:

  • Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα θρεπτικό πρωινό.
  • Κοιμηθείτε οκτώ ώρες κάθε βράδυ. Η κόπωση οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφών.
  • Προτιμήστε περισσότερα σπιτικά γεύματα.
  • Μάθετε να τρώτε όταν είστε πραγματικά πεινασμένοι και να σταματάτε όταν έχετε χορτάσει.
  • Μειώστε το μέγεθος των μερίδων σας κατά 20%.
  • Περιορίστε τη ζάχαρη από τον καφέ ή το γάλα σας.
  • Φροντίστε να καταναλώνετε ένα θρεπτικό σνακ με λίγες θερμίδες.
  • Πίνετε περισσότερο νερό και ελαττώστε τα αλκοολούχα ποτά.

Δι;ατροφικές υποσχέσεις - Φρούτα και λαχανικά

Με πληροφορίες από: onhealth.com