Η θωράκιση για το ανοσοποιητικό μας συστήματος ίσως είναι περισσότερο σημαντική παρά ποτέ εν μέσω της τρέχουσας πανδημίας του κορονοϊού.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους να το υποστηρίξουμε είναι να ακολουθήσουμε ένα καθημερινό, υγιεινό πρόγραμμα διατροφής.

Σύμφωνα με την Tiana Carey, κλινική διαιτολόγο του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ντέιβις.

Βιταμίνη Α 

Η βιταμίνη Α συμβάλει στην υγεία του πεπτικού και αναπνευστικού συστήματος. Στις τροφές πλούσιες σε β- καροτίνη, την πρόδρομη μορφή της βιταμίνης Α περιλαμβάνονται τα καρότα, η γλυκοπατάτα, το σπανάκι, το μπρόκολο, οι κόκκινες πιπεριές οι νιφάδες καλαμποκιού και το συκώτι.

Στη φύση έχουν εντοπιστεί πάνω από 500 καροτενοειδή τα οποία μπορούν να μετατραπούν σε βιταμίνη Α, ωστόσο το πιο κοινό ανάμεσά τους είναι το βήτα-καροτένιο.

Βιταμίνη C

Η συγκεκριμένη βιταμίνη συμβάλει στην τόνωση της παραγωγής αντισωμάτων. Τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες, οι κόκκινες πιπεριές και το ακτινίδιο, το μπρόκολο, και το ρόδι, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε προάγει την εξουδετέρωση ελεύθερων ριζών λειτουργώντας ως αντιοξειδωτικό. Τροφές πλούσια σε βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και το αβοκάντο.

Ψευδάργυρος

Υπάρχουν πολλά ένζυμα στο οργανισμό μας, η λειτουργία των οποίων εξαρτάται από τον ψευδάργυρο, και η ανεπάρκειά τους έχει συνδεθεί με δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο περιλαμβάνουν: φασόλια, σπόρους, ξηρούς καρπούς, κρέας, πουλερικά και θαλασσινά.

Πρωτεΐνες

Συγκεκριμένα αμινοξέα, τα οποία αποτελούν τα βασικά δομικά στοιχεία των πρωτεΐνών, είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των Τ-λεμφοκυττάρων, των «στρατιωτών» του ανοσοποιητικού συστήματος που μας προστατεύουν έναντι λοιμώξεων. Το κρέας, τα πουλερικά, τα θαλασσινά, τα αυγά, τα φασόλια, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι περιέχουν πολλές πρωτεΐνες.

Αυτά τα θρεπτικά συστατικά έχει αποδειχθεί ότι συνδράμουν το ανοσοποιητικό σύστημα να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, ωστόσο η κατανάλωσή τους θα πρέπει να γίνεται με μέτρο.

ginaika psonizei meso covid-19

Και να μην ξεχνάμε πως εκτός από μια υγιεινή διατροφή, άλλοι παράγοντες του
τρόπου ζωής μας συντελούν σημαντικά στη διατήρηση της ευημερίας και σε ένα
υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, όπως είναι η αποφυγή του καπνίσματος, η τακτική
άσκηση, η επάρκεια ύπνου και περιορισμός του στρες.

Πηγή: WHO, FAO