fbpx
Αρχική ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΕΥ ΖΗΝ Τα πλεονεκτήματα του ντεκαφεϊνέ – Ποιοι πρέπει να τον προτιμούν

Τα πλεονεκτήματα του ντεκαφεϊνέ – Ποιοι πρέπει να τον προτιμούν

Ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα στον κόσμο. Πολλοί άνθρωποι απολαμβάνουν να πίνουν καφέ, αλλά θέλουν να περιορίσουν την πρόσληψη καφεΐνης για λόγους υγείας. Για αυτούς τους ανθρώπους, ο ντεκαφεινέ είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση.

Τι είναι ο ντεκαφεϊνέ 

Φτιάχνεται από κόκκους καφέ όπου έχει αφαιρεθεί τουλάχιστον το 97% της καφεΐνης τους. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για την απομάκρυνση της καφεΐνης από τους κόκκους καφέ. Μπορεί να γίνει με νερό, οργανικούς διαλύτες ή διοξείδιο του άνθρακα. Οι κόκκοι καφέ πλένονται σε ειδικά διαλύματα πριν αρχίσει να ψήνεται. Η θρεπτική αξία του ντεκαφεινέ πρέπει να είναι ίδια με τον κανονικό καφέ, εκτός από την περιεκτικότητα σε καφεΐνη.

Ωστόσο, η γεύση και η μυρωδιά μπορεί να γίνουν λίγο πιο ήπια και το χρώμα μπορεί να αλλάξει, ανάλογα με τη μέθοδο που χρησιμοποιείται. Αυτό μπορεί να κάνει τον ντεκαφεινέ πιο ευχάριστο σε όσους είναι ευαίσθητοι στην πικρή γεύση και τη μυρωδιά του κανονικού καφέ.

Ο ντεκαφεϊνέ δεν είναι εντελώς χωρίς καφεΐνη, καθώς κάθε φλιτζάνι περιέχει περίπου 0-7 mg. Ωστόσο, αυτή είναι πολύ μικρότερη από την ποσότητα που υπάρχει στον κανονικό καφέ. Επίσης περιέχει παρόμοιες ποσότητες αντιοξειδωτικών όπως και ο κανονικός καφές. Αυτά περιλαμβάνουν κυρίως χλωρογενικό οξύ και άλλες πολυφαινόλες.

Βιολογικός ντεκαφεϊνέ – Ο πιο ασφαλής

Ο βιολογικός ντεκαφεϊνέ γίνεται με την ελβετική μέθοδο του νερού. Πρόκειται για πιο ασφαλή, χωρίς χημικές ουσίες, διαδικασία αφαίρεσης της καφεΐνης. Στη μέθοδο αυτή, οι κόκκοι εμποτίζονται σε πολύ ζεστό νερό και η καφεΐνη, καθώς και αρώματα και άλλα συστατικά εκχυλίζονται φυσικά σε διάλυμα. Η καφεΐνη φιλτράρεται και το υπόλοιπο του διηθήματος επανεισάγεται και ξηραίνεται στον κόκκο του καφέ.

Πλεονεκτήματα
  • Ο ντεκαφεϊνέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου-2. Μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.
  • Μπορεί να προστατεύσει από την γνωστική εξασθένηση που σχετίζεται με την ηλικία. Μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο ασθενειών, όπως το Αλτσχάιμερ και το Πάρκινσον.
  • Προκαλεί σημαντικά λιγότερη παλινδρόμηση οξέος από τον κανονικό καφέ.
  • Αν πίνετε περισσότερα από δύο φλιτζάνια την ημέρα μπορεί επίσης να μειώσετε τον κίνδυνο του καρκίνου του ορθού.
Ποιοι πρέπει να προτιμούν τον καφέ χωρίς καφεΐνη

Τα άτομα με ορισμένες ιατρικές παθήσεις μπορεί επίσης να χρειαστεί να περιορίσουν την πρόσληψη καφεΐνης. Αυτό περιλαμβάνει ασθενείς που λαμβάνουν συνταγογραφούμενα φάρμακα που μπορεί να αλληλεπιδράσουν με την καφεΐνη.

Επιπλέον, οι έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες συνιστάται να περιορίσουν την κατανάλωση καφεΐνης. Τα παιδιά, οι έφηβοι και τα άτομα που πάσχουν από άγχος ή προβλήματα ύπνου καλούνται να πράξουν το ίδιο.

Οφέλη του καφέ με καφεΐνη
  • Βελτιωμένη διάθεση, χρόνος αντίδρασης, μνήμη και νοητική λειτουργία
  • Αυξημένος μεταβολικός ρυθμός και καύση λίπους
  • Ενισχυμένη αθλητική απόδοση
  • Μείωση του κινδύνου της ήπιας κατάθλιψης και των αυτοκτονικών σκέψεων στις γυναίκες
  • Πολύ χαμηλότερος κίνδυνος κίρρωσης του ήπατος, ή ηπατικής βλάβης τελικού σταδίου

Η περίσσεια καφεΐνης μπορεί να βλάψει σοβαρά το κεντρικό νευρικό σύστημα, να προκαλέσει νευρικότητα, άγχος, πεπτικά προβλήματα, καρδιακή αρρυθμία, ή δυσκολία στον ύπνο σε ευαίσθητα άτομα.

Με πληροφορίες από healthline.com