Το 45% των ανθρώπων να καταναλώνει μια πολυβιταμίνη καθημερινά. Εφόσον έχετε αποφασίσει τη λήψη της,  το πιο σημαντικό ερώτημα που όλοι πρέπει να θέσετε, είναι ποια.

Συνηθίζετε να ακούτε το παλιό ερώτημα, εάν η λήψη ενός συμπληρώματος πολυβιταμίνης θα προωθήσει την καλύτερη υγεία και θα αποτρέψει τις ασθένειες.

Ειδικοί υποστηρίζουν τη χρήση πολυβιταμινών ως μέρος μιας προσέγγισης του τρόπου ζωής για τη διατήρηση της υγείας, αλλά υπάρχουν άλλοι που λένε ότι τα συμπληρώματα διατροφής είναι απλά σπατάλη χρημάτων.

Ποιους να πιστέψετε; Πώς διασφαλίζετε ότι επιλέγετε το σωστό προϊόν με τόσες έρευνες για τη συμβολή των συμπληρωμάτων διατροφής στην υγεία;

Μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε ότι η κατανάλωση υγιεινών, πλούσιων σε θρεπτικά συστατικών τροφίμων αποτελεί απόλυτη απαίτηση για την υγεία, αλλά υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου αυτό μπορεί να μην είναι αρκετό. Είτε από κακή επιλογή τροφίμων, είτε από χαμηλά επίπεδα θρεπτικών ουσιών στα τρόφιμα, έως συγκεκριμένες μεμονωμένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά. Η ανεπαρκής πρόσληψη αρκετών βιταμινών έχει επίσης συνδεθεί με χρόνιες ασθένειες, όπως τη στεφανιαία νόσο,τον καρκίνο και την οστεοπόρωση.

Γιατί η διατροφή σας ενδέχεται να μην παρέχει αρκετά μικροθρεπτικά συστατικά

Εκείνοι που απορρίπτουν τις συμβουλές για τα συμπληρώματα διατροφής επισημαίνουν συχνά τη διαθεσιμότητα βιταμινών και ανόργανων συστατικών σε μια διατροφή που περιέχει μια μεγάλη ποικιλία τροφίμων, ιδίως φρούτων και λαχανικών. Αυτό είναι ουσιαστικά αληθινό, αλλά αγνοεί την πραγματικότητα ότι πολλά παιδιά και ενήλικες, απλώς δεν καταναλώνουν τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών.

Αν λάβουμε υπόψιν τα βλαβερά τρόφιμα και δραστηριότητες, όπως ανθρακούχα ποτά, αλκοόλ, κάπνισμα, μεταποιημένα τρόφιμα που περιέχουν υψηλά επίπεδα εξευγενισμένων υδατανθράκων, συντηρητικών και προσθέτων, υπερβολική έκθεση σε υπεριώδη ακτινοβολία και λήψη τακτικών φαρμάκων που μπορούν να καταστρέψουν τα μικροθρεπτικά συστατικά, μπορούμε να δούμε πώς μπορούν να αναπτυχθούν ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά από τον οργανισμό μας.

Η αυξημένη ζήτηση για τρόφιμα και η μείωση της γεωργικής γης είχε ως αποτέλεσμα την υπερβολική χρήση του εδάφους και σημαντική απώλεια της ποιότητας των τροφίμων. ο, συμπεριλαμβανομένων φρούτων, λαχανικών, κρέατος και γαλακτοκομικών, έχουν χάσει σημαντικές συγκεντρώσεις ανόργανων συστατικών, σύμφωνα με έρευνες.

Ο οργανισμός πρέπει να δώσει προτεραιότητα στα θρεπτικά συστατικά για βασικές λειτουργίες, ωστόσο, εάν τρώμε διαρκώς τροφές με ανεπάρκεια βιταμινών και μετάλλων, υπάρχει η πιθανότητα ανάπτυξης συμπτωμάτων από την έλλειψη αρκετών θρεπτικών ουσιών.

Με απλά λόγια, οι ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση, οι οποίες βρίσκονται σε γρήγορη ανοχή, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη, της άνοιας, του καρκίνου, των καρδιαγγειακών και ηπατικών νόσων, μπορεί κάλλιστα να συνδέεται εν μέρει με τη μακροχρόνια έκθεση σε μια διατροφή με φτωχή θρεπτικά συστατικά.

Λειτουργούν πραγματικά τα συμπληρώματα πολλαπλών θρεπτικών συστατικών;

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση ενός συμπληρώματος υψηλής ποιότητας πολλαπλών θρεπτικών συστατικών, εκτός από τις υγιείς επιλογές διατροφής, θα μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης μιας κατάστασης ανεπάρκειας θρεπτικών συστατικών.

Οι ηλικιωμένοι: απορρόφηση βιταμίνης Β12 μειώνεται με την ηλικία, και ηλικιωμένοι μπορεί επίσης να χρειάζεστε υψηλότερες ποσότητες ασβεστίου και βιταμίνης D .

Οι βίγκαν και οι χορτοφάγοι διατρέχουν υψηλό κίνδυνο ανεπάρκειας βιταμίνης Β12 , καθώς αυτή η βιταμίνη βρίσκεται μόνο σε ζωικές τροφές. Επίσης, σκεφτείτε τη συμπλήρωση με ασβέστιο, ψευδάργυρο, σίδηρο, βιταμίνη D και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Έγκυες και θηλάζουσες γυναίκες: Οι έγκυες και οι θηλάζουσες γυναίκες πρέπει να μιλήσουν με το γιατρό τους καθώς χρειάζονται ορισμένα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένου του φολικού οξέος και για ορισμένες γυναίκες σιδήρου, ενώ άλλες (όπως η βιταμίνη Α) μπορεί να προκαλέσουν γενετικές ανωμαλίες σε μεγάλες ποσότητες.

Δεν είναι μόνο συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων που μπορούν να επωφεληθούν από πρόσθετα θρεπτικά συστατικά μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. Οι περισσότεροι από εμάς μπορούν να δώσουμε μια ώθηση ενέργειας, στηρίζοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Για το λόγο αυτό, η καθημερινή πρόσληψη επιπλέον θρεπτικών συστατικών όπως η βιταμίνη C, η οποία βοηθάει στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και στην παραγωγή ενέργειας, το μαγνήσιο που συμβάλλει στη μείωση της κούρασης και της κόπωσης, και το σύμπλεγμα βιταμινών Β, που συμβάλλουν στην κανονική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και η μείωση της κούρασης και της κόπωσης, μπορεί να ωφελήσει όλους μας.

Πώς να επιλέξετε ένα συμπλήρωμα πολυβιταμίνης

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι όλες οι μορφές συμπληρωματικών θρεπτικών ουσιών δεν είναι ίδιες και αυτό μπορεί να επηρεάσει τα θεμελιώδη στοιχεία από την απορρόφηση στο σώμα σας έως τη διαθεσιμότητα θρεπτικών ουσιών για χρήση στα κύτταρα σας (π.χ. συμπλήρωμα βιοδιαθεσιμότητας).

Μπορεί να φαίνεται ως συγκεχυμένο θέμα αλλά ο συστηματικός προληπτικός έλεγχος της υγείας σας, οι συμβουλές του γιατρού σας και μία προσεκτική ανάγνωση των ετικετών συμπληρωμάτων διατροφής θα βοηθήσει στην επιλογή σας.

Πηγές: WebMed ,Vice