Η ζάχαρη δεν κάνει ιδιαίτερο καλό στην υγεία. Κάνε αυτό το “πείραμα” και μην φας οτιδήποτε περιέχει πρόσθετη ζάχαρη μόνο για 10 μέρες. Κι όμως αυτό το μικρό χρονικό διάστημα αρκεί.

Συνειδητοποίησε πόση πολλή ζάχαρη καταναλώνεις

Εκτός από αυτή που βάζεις στον καφέ ή το τσάι σου, θα διαπιστώσεις ότι πάρα πολλές από τις τροφές που περιλαμβάνονται στο διαιτολόγιό σου περιέχουν ζάχαρη -ακόμα κι αν δεν είναι ιδιαίτερα γλυκές. Μια ματιά στη λίστα των συστατικών σε στη συσκευασία θα σε πείσει ότι τα δημητριακά του πρωινού σου, οι μπάρες, οι φρυγανιές και πολλά άλλα είναι γεμάτα ζάχαρη.

Μάθε να προσέχεις περισσότερο τι τρως 

Για να βεβαιωθείς ότι αυτό που επιλέγεις για να φας δεν περιέχει ζάχαρη, θα πρέπει να μελετήσεις πριν πας σούπερ μάρκετ και να είστε εξαιρετικά επιλεκτική κατά τη διάρκεια των αγορών σου. Και μιας και άρχισες να διαβάζεις τις συσκευασίες, είναι μια καλή ευκαιρία να μάθεις τι είναι καλό να περιέχουν τα τρόφιμα που αγοράζεις, όπως καλά λιπαρά, φυτικές ίνες κ.λπ.

Εμπλούτισε τις γνώσεις σου για τη διατροφή 

Ξέρεις ήδη ότι τα κρουασάν και τα αναψυκτικά είναι πολύ πλούσια σε ζάχαρη. Τώρα όμως θα μάθεις και μερικά είδη ζάχαρης που συνήθως είναι καλά “κρυμμένα” μέσα στις τροφές, αφού “καμουφλάρονται” με ονόματα όπως μαλτόζη, γλυκόζη, σιρόπι καλαμποκιού κ.λπ. Έτσι, θα μπορείς και στο μέλλον να κάνεις πιο σωστές επιλογές στη διατροφή σου.

Χάσε βάρος

Μπορεί να θεωρείς ότι τα έξτρα κιλά προέρχονται κυρίως από την κατανάλωση λιπαρών, όμως η αλήθεια είναι ότι αυτό που σε παχαίνει η ζάχαρη. Αντίθετα, τα λιπαρά σε βοηθούν να παραμένεις χορτάτη, αρκεί να επιλέγεις τα λεγόμενα “καλά λιπαρά” που περιέχονται στο ελαιόλαδο, τους ξηρούς καρπούς, το αβοκάντο και τα ψάρια.

Αναρωτιέσαι πως θα ζήσεις δέκα ολόκληρες ημέρες δίχως ζάχαρη;

Μπορεί να μην είναι και πολύ εύκολο -ιδιαίτερα εάν έχεις συνηθίσει να τρως τακτικά κάτι γλυκό- όμως σίγουρα μπορείς να το καταφέρεις. Αυτά τα tips θα σε βοηθήσουν:

– Ξεκίνησε την ημέρα σου με ένα πρωινό πλούσιο σε πρωτεΐνη που θα σου δώσει ενέργεια και φρόντισε να υπάρχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, καλά λιπαρά) σε κάθε γεύμα.

– Διάλεξε τους σωστούς υδατάνθρακες, όπως λαχανικά.

– Απόφυγε τα αναψυκτικά (ακόμα κι όσα δεν περιέχουν ζάχαρη) και τα ενεργειακά ποτά και αντικατάστησέ τα με smoothies λαχανικών ή σκέτο νερό.