Λεύκανση δοντιών: Τι δεν πρέπει να τρώμε;

λεύκανση δοντιών τι δεν πρέπει να τρώμε γυναίκα με λευκά δόντια

Μετά τη λεύκανση των δοντιών υπάρχουν τροφές που δεν πρέπει να τρώμε. Εάν έχετε μόλις πραγματοποιήσει τη διαδικασία, τα δόντια εμφανίζουν υψηλό επίπεδο ευαισθησίας στη χρώση. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο συνιστάται ειδική δίαιτα σε όποιον έχει μόλις κάνει λεύκανση δοντιών.

Αλλά γιατί συμβαίνει αυτό και ποια τρόφιμα είναι οι χειρότεροι εχθροί;

Οι βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις της λεύκανσης των δοντιών

Παρόλο που μπορεί να έχετε ακούσει για πιθανούς κινδύνους από τη λεύκανση δοντιών, μελέτες δείχνουν ότι είναι ασφαλής και χαμηλού κινδύνου εάν απευθυνθείτε σε επαγγελματία.

Υπάρχουν διάφορες διαθέσιμες θεραπείες, αλλά εάν σας έχει προταθεί να κάνετε προσωρινή ειδική διατροφή, αυτό οφείλεται στους ακόλουθους λόγους:

  1. Έκθεση οδοντίνης: Κατά τη διαδικασία χρησιμοποιείται συχνά υπεροξείδιο του υδρογόνου για τη λεύκανση των λεκιασμένων περιοχών, καθιστώντας τες πιο λευκές. Ωστόσο, έτσι μπορεί προσωρινά να υπάρξει έκθεση στο στρώμα οδοντίνης, προκαλώντας αύξηση της ευαισθησίας των δοντιών σας.
  2. Ερεθισμός των ούλων: Η λεύκανση των δοντιών μπορεί επίσης να προκαλέσει ερεθισμό του μαλακού ιστού, που μπορεί να είναι δυσάρεστη. Ευτυχώς, σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις, αυτή είναι μια προσωρινή παρενέργεια, που εξαφανίζεται μία έως τρεις ημέρες μετά τη θεραπεία.

Η ειδική δίαιτα βοηθά κυρίως στη μείωση των λεκέδων των δοντιών σας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αλλά μπορεί να βοηθήσει και στην ελαχιστοποίηση της δυσφορίας που αισθάνεστε στα ούλα σας.

Τι λεκιάζει τα δόντια;

Οι τρεις παράγοντες που συμβάλλουν στη σκουραίωση των δοντιών είναι τα χρωμογόνα, οι τανίνες και τα οξέα. Αυτά βρίσκονται σε πολλές κοινές τροφές και μπορούν να λεκιάσουν το σμάλτο ή να το κάνουν πιο αδύναμο, επιτρέποντας την ευκολότερη δημιουργία λεκέδων.λεύκανση δοντιών δεν πρέπει να τρώμε κόκοι καφέ

Τι δεν πρέπει να τρώτε μετά τη λεύκανση των δοντιών

  • Καφές: Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να κοπεί εντελώς. Εάν χρειάζεστε οπωσδήποτε καφέ για να ξυπνήσετε, προσθέστε γάλα, για να μειώσετε το αποτέλεσμα χρώσης. Επίσης, περιορίστε την ποσότητα που πίνετε όχι περισσότερο από δύο φλιτζάνια, καθώς μελέτες δείχνουν ότι η χρώση αυξάνει όσο περισσότερο καφέ πίνετε.
  • Τσάι: Το σκούρο τσάι είναι στην πραγματικότητα χειρότερο για το χρώμα των δοντιών απ’ ό,τι ο καφές. Εάν δεν μπορείτε να καταπολεμήσετε την επιθυμία, ακολουθήστε τις ίδιες συμβουλές όπως παραπάνω.
  • Κρασί: Η οξύτητα του κόκκινου κρασιού και τα σκούρα χρώματα το καθιστούν ποτό υψηλού κινδύνου. Ενώ το λευκό κρασί δεν μπορεί να λεκιάσει τα δόντια σας, η οξύτητα αποδυναμώνει το σμάλτο, αυξάνοντας την ευπάθεια σε άλλα τρόφιμα χρώσης.
  • Χυμοί φρούτων: Αποφύγετε αυτά τα ποτά λόγω της υψηλής οξύτητάς τους.
  • Κάρι: Εάν έχετε δει πώς το κάρι λεκιάζει τα μαγειρικά σκεύη σας, σκεφτείτε τι μπορεί να κάνει στα δόντια σας. Αποφύγετε σίγουρα αυτό το μπαχαρικό μετά τη θεραπεία.
  • Γλυκά και σοκολάτα: Σκεφτείτε το χρώμα της γλώσσας σας αφού φάτε μερικά γλυκά. Τα δόντια σας κινδυνεύουν να λεκιάσουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
  • Καπνός: «Δόντια καπνιστών» είναι μια κοινή έκφραση. Συνιστάται ανεπιφύλακτα να αποφεύγεται το κάπνισμα μετά τη λεύκανση δοντιών, οπότε προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε αυτοκόλλητα νικοτίνης και άλλα προϊόντα για να σας βοηθήσουν να καταπολεμήσετε την επιθυμία.ψητό κοτόπουλο

Τι μπορείτε να φάτε

  • Κοτόπουλο / Γαλοπούλα: Υγιεινό, ανοιχτόχρωμο και χωρίς οξύ. Το κοτόπουλο ή η γαλοπούλα είναι ένα υπέροχο κρέας, ειδικά μετά τη θεραπεία.
  • Ψάρια: Αποφύγετε τα πιο σκούρα ψάρια. Τα λευκά, όπως ο σαργός, είναι καλά.
  • Ρύζι: Το τέλειο συμπλήρωμα για τα παραπάνω τρόφιμα.
  • Ζυμαρικά: Τα ζυμαρικά είναι σύμμαχοι στα λευκά δόντια. Απλώς φροντίστε να αποφύγετε τις σάλτσες που είναι χρωματισμένες, όπως σάλτσα ντομάτας ή πράσινο πέστο.
  • Λευκό τυρί: Απλώς θυμηθείτε να μη συμπεριλάβετε κρασί με αυτό το τρόφιμο.
  • Κρεμμύδι: Συγκεκριμένα, λευκό κρεμμύδι. Το κόκκινο περιέχει λίγο χρωματισμό, οπότε είναι καλύτερο να το αποφύγετε.
  • Ασπράδι: Ο κρόκος, δυστυχώς, έχει χρώμα, οπότε φροντίστε να τον αφαιρέσετε κατά το μαγείρεμα του αυγού σας.
  • Πατάτες: Ο πουρές είναι επίσης πολύ καλή επιλογή.
  • Λευκό ψωμί: Ιδανικά, θα πρέπει να αφαιρέσετε την κόρα για απόλυτη ασφάλεια.
  • Μπανάνες: Είναι ένα υπέροχο σνακ και δεν εμπεριέχουν καθόλου χρώμα.
  • Γιαούρτι: Βεβαιωθείτε ότι τρώτε λευκό γιαούρτι, καθώς το γιαούρτι με αρώματα μπορεί να συμβάλει στους λεκέδες.

Στοιχεία από: ultrasmile.co.uk